Vuxen

Det känns verkligen som om jag börjar bli riktigt bra på det här med att planera livet efter gymnasiet. Eller ja... bra ska jag väl inte säga, eftersom jag får beslutsångest så fort jag tror jag bestämt mig för något, men jag ägnar det i alla fall en hel del tid och försöker.

Idag känner jag mig särskilt vuxen eftersom jag nu står i två olika bostadsköer, Örebro och Skövde. Örebro har jag varit riktigt... "inne" på de senaste månaderna, och att där läsa till socionom, men hela tiden haft en gnagande oro i bahuvudet liksom. Vill jag verkligen detta? Är typ årets fråga. Skövde, tycker jag mycket om som stad, men dom har inte riktigt haft något program jag är intresserad av. Men nu läste jag på lite om det socialpsykologiska programmet och ja... just nu känns det nästan MER lockande än socionom, just därför att det är bredare. Å andra sidan... det är inte lika yrkesinriktat. Men, på sätt och vis tycker jag om detta, eftersom jag egentligen inte riktigt vet vad jag vill arbeta med...

Jag försöker i alla fall, mycket mer kan jag inte göra. Förutom att sova på det, det ska jag göra nu.

Förresten så har jag nu lagt ut mina islandbilder på facebook och bdb, sök upp mig på någon av dem. E-mail address: [email protected], bdb: ThePipen

Pip på er! :-)


Dagens citat:

Tessie (med röda märken på halsen och en halsduk som döljer dem):
"Jag har fått spetälska..."

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Jag funderar också på att bli socionom. o.O



Hur kommer det sig, att du vill flytta från Östhammar? (Jag är dåligt uppdaterad på din blogg... Förlåt. )

2009-09-15 @ 09:58:18
URL: http://rosanatt.blogg.se/
Postat av: Eee

Vad ligger närmast, Örebro eller Skövde? :D Flytta till det som ligger närmast Östhammar^^

2009-09-15 @ 21:44:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0