Jag vill nog inte festa med Marilyn Manson

Jag förstår mig inte på min musiksmak, just nu har jag lust att göra en spellista med lika stora delar bestående av Darin och Lillasyster. Eller förresten, det räcker nog med en... fyra låtar av Darin. Fast nu vet vi alla att jag inte kommer skapa denna spellista. Jag HATAR Darin (även när jag har lust att lyssna på honom).

Men det händer en massa förutom det. Nyss när jag mös ner mig i soffa för att äta flingor och titta på True Blood upptäckte jag att det var nötter i de nya flingorna jag köpt. Stora nötter. Skitäckligt. Men det var i alla fall ett bra avsnitt.

Det jag BORDE göra är packa. Imorgon bär det av till Töreboda och på lördag är det fest (wiii!) för mig och A. Jag är ju egentligen inte riktigt festtypen, men har en bra känsla inför denna. Alla mina favoritmänniskor kommer vara där. Eller ja, många av dom i alla fall. Jag menar, bara för att jag gillar Marilyn Manson betyder det inte att han kommer vara där. I ärlighetens namn, jag vill nog inte det heller. Han känns som den sortens snubbe som kan få en fest att spåra ur, eller kanske han bara går på urspårade fester.

*en stund senare*

Min bra känsla ersattes just av en betydligt sämre. A har inte mått något vidare idag, hade det bara varit förkylning skulle jag visserligen tyckt synd om honom, men inte tvekat att åka dit. Men det är magen som krånglar och förstår inte hur jag ska kunna undgå att smittas om jag kommer dit med fyra tåget imorgon. Jag har fobi för att spy, och har inte gjort det sen... jag minns inte när (förutom en gång, men jag var för påverkad för att det skulle vara hemskt jobbigt, dessutom visste jag ju varför jag gjorde det och att det skulle vara över efter att gått och lagt mig). Jag är RÄDD för det... tillräckligt rädd för att det ska få mig att undra om jag borde vänta en dag med att åka till A, och då är det RIKTIGT illa. Jag menar, var det "bara" svininfluensan han hade till exempel skulle jag inte tveka. Samtidigt vill man gärna finnas där för dom man älskar när de mår dåligt... men om jag blir smittad förstör det festen också, vilket inte lär göra A så glad. Ush... varför kan man inte bara få vara glad? Har sett fram emot det här så länge, men något måste såklart smutsa ner det.

Pip på er :-( (ni som läst bloggen förut vet att det är riktigt illa när pipen gör lesen smiley)


Dagens citat:

Journalist Elev:
"...och sedan fotade jag honom med kläderna på..."

Jag är riktigt elak här som tar dessa ord ur sitt sammanhang, där är de är helt logiska, men visst är det roligare såhär? ;-P



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0