Mysfredag

Hurra, hade inga lektioner idag, det fanns visserligen någon föreläsning på skolan som min föredetta samhällslärare tyckte att vi skulle gå på men... jag läser inte ens samhäll. Dessutom kändes det verkligen som jag behövde den extra sömnen efter det senaste dagarna så... jag har varit hemma och... börjat städa mitt rum?

Jag hoppas dock på att få en riktigt mysfredag. Mamma och pappa är i Stockholm så blir bara Emmy och jag. Det positiva är att hon vill ta hit kompisar imorgon så nu måste hon städa hela huset. Ser fram emot en kväll med glass, rock tema på idol och... middag? mat? Jag är faktiskt väldigt hungrig nu när jag tänker på det... Kan ha att göra med att klockan snart är fem och jag bara ätit frukost... (gick upp vid elva så det blev en blandning av lunch och frukost). Så kanske man borde göra i ordning någon mysig middag också. Så fort jag skrivit klart inlägget ska jag gå och jaga middag i frysen/kylen som en äkta grottkvinna.

Tyvärr lär det bli en del skolarbete också, trots att höstlovet har börjat. Imorgon är det ju högskole prov... ush och fy och blä för det. Jag jobbar för det första inte alls bra under tidspress och Törnfågel tipsade om att det är ganska dåligt om tid. Dessutom tror jag omöjligen att jag kommer orka fokusera hela provet (kommer vara på skolan mellan 8.10 och 16.20). Som tur var är det inte världens grej... jag har rätt bra betyg och tänkte hursomhelst inte söka till läkare eller något liknande.

Hemska tanke att jag ska behöva räkna matte igen... *ryser*

Nej, mysfredag till folket säger jag! Så ta och mys ordentligt nu folk.

Pip på er! :-)


Dagens citat:

Jag:
"Ush, jag tror jag fått en sån där förkylningsblåsa i munnen... gör jätte ont, gör ont att äta."
A (med tangentknapprande i bakgrunden): "haha"
Jag: "Det är tänkt att du ska säga att det är synd om mig...?"
A: "Eh... ja, det är synd om dig älskling."
Jag: "Och varför är det synd om mig...?"
A: "Hm... för att det inte går som du vill?"
Jag: "Det känns bra att du lyssnar älskling."

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Jag fick en mysig fredag! :D

Hoppas att du också fick det. ;)

2009-10-24 @ 14:06:01
URL: http://rosanatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0