Mental block

Det går inte, det går bara inte. Känns som jag har massor av läxor och har inte skrivit ett ord sen jag kom hem. Det positiva är i alla fall att jag inte har någon fysisk block, gymmade i fredags och igen idag.

Känns som jag vill göra precis allt förutom att plugga. Det GÅR bara inte. Däremot låg jag och sov en stund. Nåja... ingen av mina läxor är kanske livsviktiga just nu, så kanske, kanske kan jag skjuta upp det lite...
Jag går runt och längtar efter bättre tider, jag längtar till torsdag då jag är ledig, jag längtar till nästa vecka då jag troligtvis får praktisera, jag längtar till lovet då det är massa kul, jag längtar till kryssningen veckan efter lovet, jag längtar efter att tatuera mig, jag längtar efter att gå på Cats, längtar efter att åka till London veckan före jul, längtar efter julafton...

Ojdå, jag borde tusan inte klaga, det här är ju perfekt, jag har roliga saker utspridda mellan nästa vecka och julafton liksom. Tur det, har jag inget att se fram emot är det lätt att drunkna i skolarbete, saknad, och allmänt jobbiga saker. Senaste tiden har jag haft lite extra ångest angående vad jag ska göra efter gymnasiet. Varenda gång jag bestämmer mig för något så får jag ångest över att jag bestämt mig och att de närmaste tre åren är förutbestämda. Jag vill göra något oväntat, något jag inte tänkt mig. En sak är jag dock säker på, jag skulle vilja flytta till Skövde, och även om jag är 18, har rätt att bestämma själv osv, känns det som om jag måste läsa vidare... jag tycker inte om måsten just nu... jag vill göra något oväntat!

Pip på er! :-)


Dagens citat:

A:
"Du är underbar"
Jag: "Aow, du är underbar!"
A: "Nej, jag har ju kalsonger på mig."
Jag: "Haha, men i så fall är inte jag heller underbar ju, jag har trosor och pjymasbyxor."
A: "Inte i min fantasi"
Jag: "Men i mina fantasier är vi underbara tillsammans"

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Det är bra att längta. Det visar på att man uppskattar det som livet har att erbjuda. :D



Fint citat. :)



Svar: Tack för din kommentar. Ja, du har rätt. det är ingen fara. Men jag blev ändå så rädd och förvånad.



Kram

2009-10-15 @ 22:42:17
URL: http://rosanatt.blogg.se/
Postat av: E

Nä men alltså, du ska inte flytta sanna :D ;)

2009-10-17 @ 12:11:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0