Kanelbulledag

Detta måste vara en av de mest bortglömda små högtidsdagarna under året. I alla fall utav dom som man måste fira. Jag menar, jag tänker inte räkna med dagar som FN-dagen eller alla barnens dag (nu när jag är över 18 har jag väl ingen anledning att bry mig om den längre heller?)

Mamma påminde dock mig imorse och när hon kommer hem från kören så skall vi äta kanelbullar.



Detta är i själva fallet bara en random bulle som jag hittade på nätet.

Vet ni vad jag gjorde för smart grej i fredags förresten? Låste in nyckeln i skåpet. Den ena extranyckeln låg i väskan, som låg i skåpet, det andra hemma, och hem kom jag inte utan pengar eller busskort som låg i väskan, så jag fick knippsa upp låset. Det värsta är jag inte alls är förvånad. Det var dömt att hända.

Över till en annan dålig nyhet, kind of i alla fall. Funderar på att köpa en ipod touch imorgon när jag är inne i Uppsala, för mina födelsedagspengar. Detta är en dålig nyhet för att jag hatar apple, egentligen liksom. Men ipod verkar i ärlighetens namn så braaa (min lilla syster har en, vågar inte ens berätta att jag tänker köpa en, fast nyare version än hennes). Jag har redan börjat använda itunes. Dessutom är det lite synd på min gamla mp3-spelare... det är faktiskt inget större fel på den, fast den hänger sig ibland och är lite opraktisk. Men ipod kan jag ju göra så mycket mer med... det är nog bara inse att jag är fast och det är ju faktiskt mina pengar födelsedagspengar så...

Pip på er! :-)


Dagens citat:

Tessie: "Tack för inatt Sanna..."

Kommentarer
Postat av: JOSSE

T är jävligt bra!

2009-10-04 @ 20:39:16
URL: http://theinc.blogg.se/
Postat av: Eli

Joo, du ska bry dig om alla barnens dag även fast du är 18, du får väl ta o fira Mig! xD

2009-10-05 @ 20:32:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0