Sömnbrist

De senaste dagarna har inte varit något vidare, antar att det är därför jag inte direkt haft någon tid för bloggen heller.

För en gångs skull har det varit ganska mycket i skolan, och jag har haft ingen som helst ork. Känns som jag inte sovit på hela veckan men varit konstant trött. Igår började huvudvärken dessutom, hade ont i huvudet när jag somnade och hade ont i huvudet när jag vaknade. Vore inte helt överraskad om det visade att jag är på väg att bli sjuk, men jag vägrar, har inte tid att bli sjuk, särskilt inte eftersom jag ska tatuera mig om... typ tio dagar, vill vara så frisk som möjligt. Fast mediaproduktionen är nästan kul, snart kommer ju vår första tidning ut, och den kommer vara på hela 20 sidor, fastän vi bara är 7 i klassen. En annan klass var på 14 pers och deras tidning hade 12 sidor, oduglingar....

Men i alla fall, imorgon tar helvetet slut (även om jag skulle få IG på provet så är det åtminstone helg sedan, dock tror jag aldrig att jag fått sämre än VG på ett prov i gymnasiet... och ett IG skulle nog knäcka mig). Fast jag lovar, den av A:s vänner som får för sig och ringa, oanmälda rusa in i rummet eller på något annat sätt störa min sömn... kommer aldrig förlåtas. Ja, jag ska till A i helgen, och det är välbehövligt också. Nu måste jag väl försöka plugga något... eller så förskjuter jag det ytterligare genom att laga middag.

Pip på er! :-)


Dagens citat:

Jag:
"Religion har en hel del fördelar, det ger människor tröst, hopp, en mening med livet..."
A: "Nja, mening med livet kan man väl inte säga? Det har ju liksom inget direkt mål ellers så."
Jag: "Älskling, meningen med livet är ingen Warhammer quest direkt."

Kommentarer
Postat av: Saint Jimmy

Usch, det låter inte alls bra det här.. hoppas du håller dig frisk!

Jag känner igen mig, mitt första ig på ett prov någonsin var i tvåan, dvs förra året, och jag blev knäckt. Men du måste lära sig att slappna av, att inte ha för höga krav på dig själv. Ett undderkänt prov är inte the end of the world.



sv. Ja, det är fruktansvärt jobbigt. Särskillt eftersom han undervisar i ett så "fritt ämne", då blir det inte samma lärar-elev relation, utan en mer vänskaplig relation. Vilket bara gör det svårare. Jag vet inte om du förstår mitt svammel, men tack för ditt stöd..

2009-11-12 @ 20:50:48
URL: http://saintxjimmy.blogg.se/
Postat av: JOSSE

Först; Fail att kalla det sju människor som skrivit 20 sidor, ni har ju för fanken satt upp lappar på skolan om att ni inte orkar skriva själva och vill ha hjälp? ;)



Sedan är det LÄSKIGT att jag verkligen hörde era röster i huvudet när jag läste citatet! Betoningar och allt. Utan att ha hunnit aktivt tänka "hur sa de det här?"

2009-11-13 @ 07:59:42
URL: http://theinc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0