Scream Awards 2009

Här om kvällen, när jag satt helt ensam i soffan under Halloween och zappade på TV:en så råkade jag på något kallat Scream Awards. Visade sig vara en gala för skräck, sci-fi, och fantasy filmer. Fast det liknande mer en rockkonsert faktiskt. Det hela började lite sjukt, då två blonda tvillingar i 8-års åldern, som såg lite allmän scary ut på det där dockaktiga sättet kom in på scenen och helt lugnt skärde den ena halsen av sig själv, vilket resulterade i att blodet började forsa från den andres hals. Man kan tycka att de där två borde få men för livet...?

Men i alla fall så kom ingen annan än Jessica Alba in på scen, och jag kan inte låta bli att tänka okej, här har vi en av världens största nördsammankomster (inget illa om nördar, jag älskar nördar och är ganska nördig själv) och så får de dit Jessica Alba, alla nördars favorit skådespelerska, ja, om man inte får räkna de animerade brudarna alltså (kom ihåg att jag fortfarande älskar er nördar!). Hursomhelst var detta den bästa galan ever! Mitt favorit pris var nog priset för bästa filmskurk (fri översättning), riktigt spännande blev det också, både Alexander Skarsgård från True blood och Cam Gigandet från Twilight var nominerade. Redan här har vi två favoriter bland manliga skådespelare, och det blev Alexander Skarsgård som vann. Han tackade för övrigt sin slöjdlärare från Sverige som inspirerat honom att vara så ond. Som om det inte kunde bli bättre tar dom dessutom in Johnny Depp ett par gånger, som råkar vara ännu hetare. Jag vet inte om han vann något pris, men Alice i underlandet, som han är med i, vann i alla fall pris för den mest efterlängtade filmen har jag för mig. Både True Blood och Twilight fick en del priser (hurra!). Bland annat fick Anna Paquin pris för bästa skräckskådespelerska.

Sverige var riktigt poppis, låt den rätte komma in var nomnerad flera gånger. Jag förstår inte, sitter amerikanerna seriöst och tittar på den, på svenska? I ärlighetens namn tycker jag inte att den är något vidare alls, och då förstår jag ändå vad dom säger, till skillnad från amerikanarna.

Ett annat kul fakta från Scream, Megan Fox vann ett pris och frågade "Varför fortsätter ni rösta på mig egentligen?", vilket gör att jag inte kan låta bli att tänka... ja, hon är ju faktiskt utnämnd till en av världens sexigaste kvinnor, på en nördgala. George A Romaro fick pris också, och han är ju faktiskt en klasskier inom skräck (visste till och med jag). De visade lite nasty bilder från hans filmer, lite väl mycket splatter för min smak.

Summan av det hela: Många bra skådisar, många bra filmer, helgalna utklädda fans, riktig cool sceen, rekvisita, bästa galan ever!

Pip på er! :-)


Dagens citat:

Tess:
"Jag fick ett sms idag där det stod något om SM-guld..."
Jag: "Jasså? SM är ju i alla fall Sverige Mästerskap... Vad kan det vara för sport?"
Tess: "Vet inte..."
Jag: "Hm... det börjar ju bli höst, så antar att det kanske är fotboll, deras säsong borde vara slut antar jag."

Okej, har fattat att det var fotboll, men kan något förklara varför de då får gyllena hockeyhjälmar som pris?!


Kommentarer
Postat av: Jasmine

True Blood är en otroligt bra serie. <33

2009-11-03 @ 17:20:36
URL: http://rosanatt.blogg.se/
Postat av: Saint Jimmy

Åh, den galan hade jag velat se.. utom barnen då, otäckt värre=S



sv. Tack för din kommentar=) Ja, det äär nog det jag är mest rädd för, att de inte ska ta mig på allvar.. Men jag funderar på att göra som du sa, att inte säga något om det inte blir seriöst.. De har ju faktiskt inte så mkt med vem jag tycker om att göra..

2009-11-03 @ 17:41:58
URL: http://saintxjimmy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0