Brist på drömmar, får jag låna?

Skövde högskola har varit så vänliga att skicka en katalog som jag beställde för hundra år sedan, och idag satt jag och läste igenom den. Men det här med att leta utbildningar och sånt börjar bli lite deprimerande, det finns ingenting jag vill bli, jag har helt enkelt inga drömmar. Ger mig lite samma känsla som när jag kommer in i en sko affär med massa snygga högklackade skor jag aldrig kommer kunna ha (för er som inte vet är jag närmare 1,80, fast bara 1,77 och pallar inte ha högklackade skor).

Det börjar liksom kännas lite hopplöst, jag började nog leta utbildningar för något år sedan kanske, och hade det funnits någon för mig borde jag väl hittat det? Jag brukade ju ha drömmar, en gång i tiden var det cirkusprinsessa, och sen advokat, sen jag var typ... 12 eller nått? Sedan blev det socionom, vilket inte höll så länge, för advokat var den senaste drömmen jag haft liksom... socionom var något jag kunde tänka mig. På senaste tiden har jag varit inriktad på personalvetare, eller i alla fall ett program som liknar personalvetare. Personal, organisation och ledarskap närmare bestämt, ett program i Skövde.

Men jag skulle verkligen vilja ha en dröm... ett riktigt yrke som jag verkligen vill ha, och ville kämpa för. För tillfället så är min dröm snarare att få flytta till Skövde, ha min egna lilla mysiga lägenhet (med betoning på liten med tanke på att jag ska bli fattig student) och bo i lagom stora mysiga Skövde. Vad jag ska läsa/jobba med har ingen del i drömmen. Vilket förvårar saker och ting ännu mer, för skövde högskola är inte den största.

Avundas alla med en dröm och något att sträva efter. bläääää. Nu ska jag skriva önskelista och brev med mina glitterpennor istället.

Pip på er! :-)


Dagens citat:

Kristian Luuk:
"Hello, I'm Kristian."
Madonna: "Hello, I'm jewish."

Kommentarer
Postat av: Sara

Haha, kul citat;) Om du undrar förresten så har jag letat massa efter ditt brev för att svara på det(om jag inte är schizofren så är det min tur att skriva) men jag har inte hittat det. Mitt rum är som ett bombnedslag så jag ska försöka städa det och hitta det snart.. Ville bara säga det för att du inte ska tro att jag glömt dig.. hmm^^ Kram och lycka till med icke-drömmarna... <3

2009-11-30 @ 20:42:27
URL: http://tornfagel.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Åh, jag gillar glitterpennor! >.<

2009-11-30 @ 21:13:11
URL: http://rosanatt.blogg.se/
Postat av: JOSSE

MEN LOLLLLL? Madonna suger som en jävla dammsgare och I'm forever in love with Christian Luuk?!?! FAKTISKT.



och vad hände med drömmen om att bli biblotekarie? (Tihi, jag skolkar ^^)

2009-12-01 @ 09:44:21
URL: http://theinc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0