Hyllning till Fyra Kilometer

Jag vet inte hur mångar gånger jag läst den här texten eller hur många gånger den fått mig att gråta (det finns tillfällen då jag närmast hatar min inlevelseförmåga) men jag lär nog läsa den många gånger till.

Romeo och Julia kan slänga sig i väggen. Tristan och Isolde kan slänga sig i väggen. Tusan, det är nästan så Chuck och Blair kan slänga sig i väggen också. Det må inte vara någon storslagen romans eller saga, det är bara som det är. Alla dessa enkla saker, som man känner igen sig i när man är förälskad. Pubertets dikter på internet och skatter av fallande stjärnor. Och varför skulle någon vilja vinna ett krig i kärlekens namn när man kan klippa ut ett tusen pappershjärtan? Jag ger upp att försöka beskriva texten, så ni kan LÄSA den istället. Det lilla understrukna ordet där uppe, är en länk, om någon på ett mirakulöst vis missat det.

Jag vill bara hylla denna lilla historia om kärlek, dess rätta ansikte. Jag kan inte ta mig någon som helst credit för texten, författaren hittar ni på sidan och vet således inte hur pass verklighetsbaserad texten är, men känns så fel att alltsammans skulle vara påhittat. För övrigt så sitter jag och skriver blogg när jag verklige borde plugga, fy skäms på mig, men nu har jag fått gjort min hyllning och kan således kanske gå vidare med livet, kanske.

Pip på er! :-)


Dagens citat:

Maria (räcker mig snusdosa):
"Tycker du att det luktar rök?"
Jag: "Nej. Det luktar... fisk, helt klart. Fisk."

Kommentarer
Postat av: Josse

Jag tyckte inte om den. Ett dugg. Språket var stora ord och förvirrat charmigt på ett sätt som tar ifrån den allt betydelsefullt och känslorna var överallt för en människa kan liksom inte gå på något annat än känslor, alright, så är det. Jag är kär, alltså finns jag. Nej. Nej, jag läste igenom hela skiten och blev mer och mer förbannad på hur förutsägbart och gammalt det var och hur stackars lilla flickan var offer (OFFER OFFER OFFER) och lilla lilla pojken är duktig, han är snäll och hans familj godtar henne (för hon är stackars lilla flickan som inte kommer gå vidare, hon är en helylletjej, behåll henne, gift dig med henne gift dig med henne för du kan lämna henne och veta att du kan komma tillbaka för hon är en helylletjej)









SÅ ARG BLIR JAG NÄR JAG LÄSER PUBBETEXTER.

2009-05-14 @ 23:38:16
URL: http://theinc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0