Återställd

Nu var det exakt en vecka sedan jag kom hem från Taizé, så antar att man får säga att jag fått nog med tid att återhämta mig nu.

Däremot är jag nog för lat för att berätta om Taizé. Bara för att man råkar ha varit i Frankrike så verkar precis ALLA vilja ställa frågan "Så hur var det i Frankrike?" och det är kul de första gångerna, man berättar gärna livligt och glatt, nu håller jag mig till någon form av torftigt standard svar. Dessvärre är det inte så lättt att beskriva livet i Taizé med bara några ord, så brukar ändå sluta med att jag får dra dagsschemat för att folk ska få ett hum om det. Fast bara för att folket jag åkte med var så snälla ska jag nog publicera en gruppbild där alla är med i alla fall. Det vill säga en grupp bild på alla utom A, han sprang omkring och letade efter folk som hittade tillbaka långt före han gjorde det.





Charmknutten som ligger längst fram är den svenska brodern Johan. Vill ni se fler bilder och läsa lite vad jag hållt på med är det bara att gå in på min bdb. Bussresa var inte så jobbig btw, vi spelade en hel massa Settlers.

På tal om ingenting så har min skola gjort något riktigt sött. Dom har spärrat av ett område med koner och plastband, antagligen någon form av ombyggnad trodde jag, men det visade sig vara ett andbo! Dessutom ligger andmamman till och med där och ruvar på äggen, mitt i rabatten. Trodde dom ville ha bon närmare vattnet, och J hävdar att det inte är så långt till Gimo-dammen. Men jag har bott i trakten i snart 18 år utan att någonsin se den jäte gimodammen, som tydligen ska vara jättelik, så jag vet inte jag.

Förutom det så har jag också vara på älgsafari, visste ni att älgar tycker om bananer? Jag fick til och med klappa älgen Daniel, och hur många har klappat en levande älg. På tal om det var två älgar döpta till Daniel och Victoria. Nu var Victoria gravid och hade dessutom misshandlat Daniel för att få lite utrymme, vore inte det något för skvallerpressen? Man behöver ju inte nämna vilka Victoria och Daniel man pratar om.

På älgsafarin fanns det även ett vildmarksgalleri, ett annat ord för fler uppstoppade döda djur jag sett i hela mitt liv, dessutom fanns det mackor med rökt älghjärta. Tror bestämt att jag håller mig till renkorv jag.

Pip på er! :-)


Dagens citat:

Jag sätter rövaren på Elias markområden.

Elias (med dödlig blick): "Slyna..."

Efter 30 timmar på en buss kan det hända att man börjar ta ett visst spel på lite för stort allvar ;P

Kommentarer
Postat av: Sara

Jo det brukar ju bli så.. håret slits och ja, långt slitet hår är ju inte så snyggt det heller.



Haha det kändes nästan bra att ditt brev var segt, för då lättade mitt samvete lite att jag varit så sen innan:P Men bara nästan, är ju trevligt att få dem;) Och nu är det bara en tenta kvar, sen är jag arbetslös och sysslolös i sommar :P

2009-05-11 @ 23:29:47
URL: http://tornfagel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0