Mirakel och Bakslag

Ja, båda har jag nu fått erfara, när jag egentligen borde plugga inför det fyra timmar långa matteprovet imorgon, men det krävs det nog ett mirakel för att jag ska göra.

Igår kämpade jag med att få igång en eld i detta kalla hus, men utan resultat så till slut sket jag i det. När jag suttit vid teven i kanske en halvtimma såg jag helt plötsligt hur det flammade till. Någon minut så satt jag bara där och stirrade på den, inna jag gick dit för att titta närmare, de verkade ta sig. Jag kunde svurit på att elden var allvarligt döende när jag lämnade den, näst intill stendöd. Men mirakel sker visst.

På kvällen blev huset bombhotat, eller nästan i alla fall, det var vad pappa som inte såg vad som hänt trodde (jag måste tillägga att han suttit och tittat på en film om just det: bomber alldeles innan) själv hade jag bevittnat händelsen från vardagsrummet. Ingen bomd var det, men nog för att golvet skulle skaka till under mina fötter. En jävla massa kilo snö hade rasat ner från taket, glad att man inte var ute och hämtade ved och fick det över sig. Typ lavinräddningen nästa.

Men det riktiga bakslaget är faktiskt att stackars A blivit sjuk, kanske är det kebaben som slutligen fått honom, det hoppas jag faktiskt på, för matförgiftning går i alla fall över fortare än magsjuka. Han påpekade att det lät som jag hade en liten baktanke med det där, eftersom tanken var att han skulle komma hit på torsdag. Kan stämma, men lika mycket vill jag faktiskt att han ska må bättre, så ni an ju skicka några "get well" tankar, antingen för hans eller för min skull.

Skyddsängeln ville att jag skulle skriva om honom också, så nu skriver jag om dig. Och du, när jag ändå håller på, tycker jag du kan göra A frisk min skyddsängel :-)

Pip på er! :-)


Dagens citat:

Jossan: "Jag litar inte på folk som inte tycker om småkakor."

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag ska göra mitt bästa^^ får hoppas att A mår bättre snart^^

2009-03-03 @ 19:41:39
URL: http://wesker.bloggsite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0