Frihet

Så, nu har islänningarna åkt hem, efter att jag blivit övertalad på projektgruppernas "suparfest" mitt ute i skogen.

Tänk er två bord, tänk er alkohol, tänk er alldeles för hög musik. Visserligen tycker till och med jag att det skulle kunnat vara lockande om jag fått bestämma hur resten skulle se ut. Men lägg till att du inte dricker och att de flesta förutom du växit upp tillsammans. De få du känner har dessutom ingen önskan att vara sociala med någon annan, har i själva verket ingen önskan att vara där alls, ungefär som du själv vid det laget faktiskt.

Underligt nog fick ändå festen mig att på sätt och vis tycka bättre om mina klasskamrater som var där, för några av dem försökte ändå se till att det blev bra, dessvärre hade de ingen större chans.

Så, det var ingen vidare lyckad kväll, för det mesta är jag nog mer av en "mysa framför en film med några av bästa vännerna typ". Visst finns det undantag, och så länge man tycker om människorna kan man göra det mesta roligt. Men just denna kväll hade jag drivits bättre hemma.

Navve har för övrigt vuxit upp till en myra och jag har varit duckit och träna. Mina föräldrar sitter just nu oalgligt och tittar på den senaste Dirty Harry filmen, men en väääldigt gammal Clint Eastwood, ungefär i stil med att man tror att han ska slå folk i huvudet med käppen. Dessutom är ljudet extremt efter, så går det när man är olaglig barn, då får man en sjukt gammal Clinst Eastwood och stumfilm på halsen.

Pip på er! :-)


Dagens citat:

Blondin till sin blondin kompis som nyss spottat på golvet inomhus:
"Nämen Sofie! Din BUSE!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0