Att sega runt

Det är vad jag gör just nu, vilket också är vad jag har gjort min lilla lediga tidiga de senaste veckorna. Ledig tid har jag dock inte haft mycket. Det har varit mycket A, mycket läxor, lite sjukdom och mycket trötthet. Trött, det är jag just nu också.

Denna trötthet satte mig nästan i trubbel idag. Kommer någon ihåg inlägget där jag berättade att jag somnade på bussen och fick gå av tre hållplatser längre bort? Idag var jag nära att göra samma sak, fast på ett intercity tåg, inte jätte smart. Undrar var jag skulle hamnat då dock... har ingen aning om vilka stopp tåget gör mellan Enköping och Stockholm.

Men så var det också så att jag gick upp halv sex i lördags, bara för att åka på SM i volleyboll. Ja, SM som i "stiftelsemästarskap" och det var alltså bara ungdomar till amatörer inom svenska kyrkans unga som spelade, men ändå. De sista matcherna om de tre första platserna var till och med spännande. A:s lag hämtade sig från 5-10 till 15-10 och kom på tredjeplats. Ett annat lag från samma församling kom etta.

Men nog med verklighetsförankring och "detta har hänt". Jag tittade också på sällskapsresan filmer i helgen, svensk film när den är som bäst. Efter "SOS" trodde jag att jag saknade skärgården, men efter att ha tittat på filmen när de åker till alperna så saknar jag nog skidåkningen ännu mer. Som tur var åker jag till Idre om en vecka, ska bli underbart. Sen är det inte långt kvart till Taizé (var på förberedelsemöte förra lördagen) och däremellan har vi ju Påsk, så inte blir det lugnt nu heller inte. Men å andra sidan, det är såhär jag vill ha det, tråkvardagen dödar mig långsamt men säkert om det inte finns saker att se fram emot.

Fast jag har lite tråkiga nyheter också... Burt, med andra ord femte generationen i A:s och och min tamagotchi har blivit en liten ängel under volleybollturneringen... Men vi försöker se på det som om han helt enkelt blivit en ängel nu, han har ju alltid varit det innerst inne (förutom när han pep på spanska lektionen). Det kommer nog dröja lite innan det kommer en ny bebis, vi behöver helt klart föräldraledighet.

Pip på er! :-)


Dagens citat:

A och jag spelar wacked, spelet som går ut på att ha död på varrandra med allt från häftpistoler, högafflar, kaktusar, och kanoner. Allt i glada färger.

Jag:
"Ha! Jag vann! Äntligen!"
A: "Det där såg jag inte, jag vet inte vad du pratar om."

(A och jag kom förut fram till att vi antagligen tar ut våra omedvetna agressioner mot varandra i alla former av spel, istället för att skrika på varrandra som en del andra par.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0