Intensiv vecka

Ja, otroligt vilken intensiv vecka man har haft. På midsommar var jag visserligen bara hemma med släkten och A, jag hade tillsammans med A tänkt joina de 95 % av ungdomarna som åkte till öregrund, men alla bussar var fullsatta så det blev inte av. Sen blev det malmö, sen Töreboda, och sex månaders jubileum, innan man åkte hem igen, hade kväll med tjejkompisarna, spelade golf, badade....

I Malmö hälsade jag såklart på skåninnan och vi var hemskt kulturella (och ekonomiska). Vi gick till malmö konsthall, folkets park, handlade en picknick på Lidl... inte ens säker på att det stavas så, det var första och sista gången jag handlade där. Inte för att det egentligen var något fel på kakorna vi köpte, men jag är emot Lidl, satsar hellre på svenskt och kvalité (får se om jag fortfarande säger det om något år när jag är fattig student). Men hur kom det sig då att vi båda blev så fattiga när nästan allt detta var gratis...? Shopping, shopping, mina vänner... och förutom det, dyr restaurang. Den var i själva fallet så dyr att vi bestämde att vi inte hade råd att dricka något till maten, vilken servetrisen verkade lite förbryllade av, och visste kändes det fel att sitta där med tomma glas, men vad gör man om man är fattig?

Efter det blev det töreboda, fast nu låter det enklare än det var, för det var det inte. Först var jag tvungen att ta tåget från Svedala till Malmö, sen från Malmö till Nässjö, och sen Nässjö till Falköping, och till slut Falköping till Töreboda. Väl där firade jag och A våran sexmånaders dag med mys picknick badminton, faktiskt. Jag tänkte dock ta och lägga ut en video jag har gjort i ära till denna dagen. Lite mys bilder mest.



Ikväll får jag inte heller ta det lugnt, då blir det spelkväll med risk och eventuellt drakborgen. Det får räcka atm tror jag.

Pip på er! :-)


Dagens citat:

På gatan går en hund med ryggsäck.

Jag (som bärt på kassar och väskor hela dagen):
"Vad smart! Jag ska skaffa en stor hund som kan bära mina saker!"
Skåninnan: "Du kan väl inte skaffa en stor hund bara för att den ska bära dina saker heller."
Jag: "Nje... men om man ändå har en är det en bra idé, istället för att ha en liten chiuauava som måste åka i en barnstol typ... fast det är klart... då kan man ju ha saker i vagnen."
Skåninnan: "Kan du inte bara skaffa en barnstol?"
Jag: "Nej, det ser ju dumt ju... men det är klart... man har ju barn i barnstolar också... men nje, tror inte jag ska skaffa barn bara för att kunna lägga mina kassar i barnvagnen."

Kommentarer
Postat av: nnnaaaaaww^^

NAAAAAAAAAAAAAAAAW

2009-06-30 @ 21:09:51
Postat av: Sara

Vilken gullig video:)

2009-07-03 @ 01:25:53
URL: http://tornfagel.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Jättesöt video. >.<

2009-07-09 @ 10:41:57
URL: http://rosanatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0