Taizé

Nu verkar det alltså som det är bestämt, Pipen ska till Taizé i April. Ju mer jag tänker på det, ju mer tror jag att jag ser fram emot det faktiskt.

Känner ni inte till Taizé, googla det då. Men den korta versionen är att det är ett kloster i Frankrike som varje år bjuder in ungdomar från hela världen att bo där, delta i bön, träffa folk, och sånt. Nu är jag inte särskilt religös, men det är en underbar plats. Jag var där sommaren 07 med SMU och hade tänkt att ju kunde vara roligt att ladda upp en bild, men alla bilder från Taizé, förutom en bild jag tog på ett vattenfall med mobilen, försvann spårlöst innan jag hann ladda upp dem på datorn. Så, det får bli en google bild istället (Google for president!)

Glöm det där jag sa om Google, vet inte om det är datorns, Googles eller upphovsrättlagens fel, men av någon anledning går det inte att ladda ner bilder på ett normalt vis.





Som tur var räddade min symbiossvamp mig, och skickade en av hennes bilder. Bara för att det är jag ska ni inte heller tro att ni får en där man faktiskt ser hur det ser ut, utan ni får en bild på matkön som var bakom oss, och allra längst bort i bakgrunden är kyrkan också. Maten är dock inte en av anledningarna till att jag kom tillbaka, allt jag kan se framför mig när jag tänker på Taizé mat är en gråaktigt röra, påstådd skapad av linser. Men vita baguetter och varm choklad varje morgon uppväger det nästan (de första dagarna, innan man inser att grovt bröd och juice är GROVT underskattat).

Den här gången åker jag med A och hans törebodianer (eftersom jag är hans flickvän räknas jag tydligen också som en sådan), nackdelen är att jag antagligen inte kan klänga fast vid hans arm varje sekund som jag nog gjorde med symbiossvampen när vi åkte dit förra gången... Pipen blir antagligen tvungen att lära känna nya människor om hon ska överleva... men detta ska jag se som en utmaning! (vilket antagligen betyder att hon hittar en eller två andra personer att hänga fast vid istället.) Sova i tält ska vi göra också, myspys.

Pip på er! :-)


Dagens citat:

A:
"Du kan vara en bebisfisk, för dig tuggar jag på."
Jag: "Men du äter väl inte bebisfiskar heller?"
A: "Jo, kaviar."
Jag: "Meh! Du kan ju inte ÄTA bebisfiskar!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0