Jag kan förklara

Det här blev inte riktigt som jag tänkt mig (tanken var att jag skulle uppdatera några timmar efter mitt senaste inlägg, inte närmare en vecka), men så blev inte BodyStep:en det heller. När vi väl kom ner i lokalen så hade de redan börjat, jag lyckades inte få en sådan bra insikt i rädsla för att de skulle se mig, men det såg hemskt fullt ut. Ledaren var en sådan där riktigt hurtig människa, och ja... jag ska vara ärlig, efter att ha bytit till träningsskor så vågade vi faktiskt inte gå in. Så jag skyller på att jag skämdes för mycket just då. Fast lite roligt var det.

Bara någon dag efter det så vaknar jag och kommer knappt ur sängen, ryggen gjorde så in i helvete ont. Vad gammal man plötsligt kan bli... Dessutom hade jag en rejäl förkylning, på det hela slutade det med att jag inte kom ur soffan större delen av dagen, endast för att värma en pirog och hämta nya näsdukar.

Så blev hemma några dagar, fast i fredags var det ju dags att åka till A, mamma tyckte inte att jag skulle åka till skolan, men till A skulle jag ju såklart, så tog ett tidigare tåg istället. Dessvärre såg klasskamrater mig på bussen, och tror inte att de är fullt lika förstående. Såklart blev tåget försenat, någon luftslang som gick sönder, särkert mitt fel hursomhelst.

Väl hemma hos A kläcktes våran andra bebis, eftersom vi inte hade någon koll på könet fick det bli en "Kim", nu vet vi faktiskt att det var en flicka dock faktiskt. Hon växer och mår bra (än så länge, eftersom jag lämnade henne med A är jag glad om hon överlever en vecka). Hon börjar lika en svamp lite grann.... vet inte vem hon fått det draget ifrån (och innan någon får för sig att ringa polisen, socialen, eller FBI, det handlar faktiskt om en tamagotchi).

Btw, det där lilla bordet som finns i tågsäten? Som går att fälla ner? Det anföll mig, fick till och med blåmärken... ska anmäla SJ. Det hade inte hänt om inte för det första, spärren som håller bordet uppe inte höll fast det ordentligt, och dessutom var armarna som tänkt att hålla det uppe sönder, istället för att stanna, åkte det rakt på mina stackars händer.

Pip på er! :-)


Dagens citat:

A: "Det är lika bra att jag jobbar och du stannar hemma med barnen om vi skulle få några."
Jag: "Och det tror du? Jag sticker ner på stan och lämnar barnen hemma."
A: "Då ringer jag socialen."
Jag: "Bra, då blir vi av med dom."
 

Kommentarer
Postat av: Frida

Vissa människor ska bara inte ha barn. ^^

2009-02-09 @ 21:30:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0