Platsen de kallar hemma

Ja, precis där är jag nu, klockan två på natten och allt jag vill är att få krypa ner i sängen med min nya kudde, även om jag vet att jag måste sova ensam med den.

Ändå drar jag mig hit till bloggen, för imorgon kommer islänningarna Bjarki och Gunnhildur hit och med dem i huset räknar jag av någon anledning inte med att få en minut fri. Jag bävar lite för det, en av de få fördelarna med att komma till platsen de kallar hemma är ju att få lite tid för sig själv. Efter mycket trassel får jag i alla fall ha mitt rum för mig själv, tur det. Tror jag ska få mycket plötslig huvudvärk så kan jag stänga in mig där.

Veckan med A har varit intressant, var några dagar i Jönköping, och en kväll på en plats som hette något i stil med Hedentorp, där var det fullt av småläskiga människor. Jönköping var det mest intressanta på hela veckan, jag har lärt mig en del nya saker om min skyddsängel, hans kylskåp verar till exempel bara vara en prydnad, för inte förvarar han mat i den. Han har inte heller något emot att bada med GT i sitt badkar efter ett par shotar/öl där de sedan sitter och diskuterar livets alla aspekter. Vad jag gjorde under tiden bör inte diskuteras av hänsyn till känsliga läsare, men visste ni att tre pers får alldeles utmärkt plats i en dubbelsäng? (Nej, nu ville jag bara skrämmas, så roligt hade vi det inte, särskilt inte jag just då.)

Jag träffade Fröken Skåne i Stockholm, där jag köpte ännu ett barn till mig och A. Fröken Skåne som ville bli gudmor kallar honom det lilla äcklet, A kallar honom Squirmy, typ. Vår andra bebis Hubble mår bra han också, söt är han, men inte så bright. Han roade sig tidigare idag med att ta sats från ena sidan skärmen och sen hoppa in i andra sidan skärmen, vilket resulterade i att han ramlade omkull... det måste han fått från A. Har ja förut talat om Kim så är Hubble helt enkelt hennes son, livet går vidare.

Dags att krypa ner med min nya kudde, natti!

Pip på er! :-)


Dagens citat:

Jag:
"Din den där gröna lackskjortan skulle nog passa bra till min svarta bh..."
A: "Njeee...."
A (Efter en stunds besvärad tystnad):
"Jasså du menar på dig?! Aaaah..."

(Jag borde förstått att det var ett misstag att låta honom pröva min bh en gång i tiden)

Kommentarer
Postat av: Golvmopp

A... prövat din Bh?! O.o Varför? xD

2009-02-22 @ 16:29:00
Postat av: Frida

Lilla Äcklet. :D

2009-02-23 @ 23:05:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0