Matriell förälskelse

Snart är det ett nytt årtioende. Fast jag kan väl inte tycka att det egentligen är något så hemsk speciellt med det, jag minns faktiskt när det skulle bli ett nytt mellenium. Stavade jag det rätt? I vanliga fall brukar jag kolla upp stavningen på ord jag är osäker på, men orkar verkligen inte just nu.

Nu ska jag berätta hur jag spenderat de senaste dagarna, och de har innehållit en hel del the sims 3, jag har blivit helt beroende. Det började när A var här och jag fick för mig att vi skulle skapa oss själva i the sims, och sen fick jag idéer till andra familjer också. Det är dessutom inte det ända jag varit besatt av på senaste tiden, de senaste veckorna, eller någon dryg månad kanske, är ja... min matriella förälskelse.
Jag har en ovana att ibland bli helt besatt av någon pryl, och den här gången är det riktigt illa, förälskelsen har nära på gått över i kärlek, och jag vet att jag har pengarna! Inte blir det bättre av att A köpte en xbox 360 igår heller, det känns liksom som, ja, nu när han köpt något dyrt han egentligen inte behöver borde det berättiga att jag köper något jag egentligen inte behöver. Det jag pratar om är en mobil. Jag har köpt två mobiler, i hela mitt 18 åriga liv, vilket jag inte tycker är galet mycket. Jag tror att den är mobilen, en Sony Ericsson T707 verkligen skulle kunna bli som den första mobilen jag hade, min första egenköpta mobil älskade jag, och använde i drygt två år, och trots att jag tittade en del på andra mobiler under denna tid så hittade jag verkligen inte någon mobil som jag tyckte bättre om den, och ja... T707 skulle nog kunna bli en sådan mobil. Och jag har ju råd.

Såklart jag egentligen inte behöver den, men kanske ska jag tillåta mig själv att vara lite slösaktig och dum, och köpa en mobil jag egentligen inte behöver. Bara en gång? Snälla? Jag vill!

Visst måste man få unna sig något? Nyår kommer jag för övrigt att fira nyår hos A.

Pip på er!


Dagens citat:

Anna Anka (efter att syrran påpekat att hon är lik Cruella De Ville):
"Och idag ska jag gå ut och välja ut ett hundra hundvalpar som jag ska göra en rock av."

Dock bör jag påpeka att citatet är fabricerat, och det egentligen var jag som sa det, och att det lät mycket bättre om man verkligen kan höra min fantastiska imitationen av Anna Anka.



Kommentarer
Postat av: Sara

Millenium stavas det, och materiell:P Köp mobilen om du Verkligen vill ha den, så resonerade iaf jag sist:P

2009-12-30 @ 03:04:22
URL: http://tornfagel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0