Avatar

Låt oss låtsas, bara för en liten stund att klockan inte är över tolv och att det rent tekniskt är julafton, för jag vill så gärna få skriva lite om filmen avatar som jag såg i förrgår.

Den var så allmänt amazing! Bästa filmen jag sett på länge, även om den nästan var lite för påfrestande, där vanliga filmer har en eller ett par intensiva scener fortsatte denna film att bara kasta dem på dig. Att jag såg den på bio gjorde ju sitt, det är svårt att hålla på med mycket annat än att titta på filmen då, men det kändes verkligen som en sån där film där man helt enkelt inte sitter och tänker på annat under. Den var stark, och vacker, och så massa häftig action :-P Även om det egentligen är en science fiction känns det helt klart som om den är lite kritisk mot flera saker i dagens samhälle.



För att sammanfatta hela filmen skulle man kunna kalla den en vuxen och ballare version av pocahontas. I alla fall, asbra film, kanske till och med 5/5. Men nu orkar jag inte mer, tomten kommer ju i natt, måste sova. Så länge jag minns brukar jag alltid drömma, natten till julafton, att jag vaknar, och hela julafton försvinner i ett svep, och jag har ångest över att det inte alls blev så mysigt som jag tänkt mig, innan jag inser att jag fortfarande sover, och detta drömmer jag flera gånger om under större delen av natten tills jag till slut vaknar på riktigt.

Än tänker jag inte säga god jul, det är inte riktig jul förrän jag har vaknat på morgonen.

Pip på er! :-)


Dagens citat:

Vi ska bara lämna in en hyrd DVD och mamma svänger in på handikapparkeringen för en halv minut, efter lite tjaffs blir det Emmy som får lämna in filmen, och mamma backar ut från handikapparkeringen.
Jag:
"Vi kände oss plötsligt bättre!"
Pappa: "Ja, vi kände oss bättre nu när Emmy gick."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0