Chess

Idag när jag var påväg hem från A så råkade jag på en låt från musikale Chess som det var länge sedan jag lyssnade på. Det dröjde inte länge förrän jag letade fram resten av Chess låtarna jag hade och satte dom på repeat.

Förstår inte hur folk inte kan känna till denna underbara musikal. Det är få, få, få låtar som får mig att rysa av välbehag som en del chesslåtar gör, de är så... fullproppade med känslor! Jag älskar det! Nu MÅSTE ni titta på klipper nedan, vilket åtminstone är EN av mina favoriter. (Ni måste inte alls titta förresten, youtube är dåligt och hade inte det klippet jag var ute efter, får försöka ändra på det, under tiden från ni titta/lyssna på en chessklassiker som till och med ni okultiverade personer där ute har hört någon gång. Men framför allt Helen Sjöholm, och Josefin också för den delen, är så OTROLIGT bra att jag inte tröttnat riktigt än.).






För övrigt så har jag spenderat de senaste två veckorna i sällskap med A, nästan i alla fall. Nu är han hela tre år äldre än mig eftersom han fyllde 20 i torsdags och jag fyller inte 18 förrän om två veckor. Så, jag har två veckor på mig att skryta om min tre år äldre pojkvän. Av mig fick han förresten en Michael Jackson T-Shirt och en speciell film jag visste att han ville ha. Dessutom får han ju köpa på systembolaget nu, vilket skulle kunna vara lite utav en tillgång för mi, vem vet. Något annat kul som hände hos A var några timmars tjejsnack med Emma och My, tjejkompisar till honom vilka uppskattas högt då A och hans killpolare ofta verkar obenägna att prata om mycket annat än warhammer och öl. Tack för det, tjejsnacket alltså, var mys.

Det här inlägget kanske skulle ha hetat "Kirres fest" om det inte vore för att jag inte kunde gå på den. Min mage flippade ur efter allt fika på A's födelsedag. Så medan de andra hade kul låg jag nog och tyckte synd om mig själv, eller ja... jag hade ju A i alla fall, så det var inte en helt bortslösad kväll.

På tal om den kvällen så spelade jag en del TV-spel, och råkade introduceras till the elder scroll. Dåligt nog har A en gammal x-box och jag en 360 så nu har jag inget annat val än att köpa the elder scrolls 4, oblivion, som verkar riktigt mys. Pipen ska nörda sig jätte mycket med det spelet. Detta vågar jag knappt erkänna, men efter att ha beställt spelet idag (efter att strykit ett lass med tvätt för att fjäska lite för mamma) så ägnade jag någon/några timmar med att läsa igenom större delen av användar manualen som jag hittade. Kommer nog underlätta en del för mig dock.

Imorgon är det Pölen cup som gäller, kanonstart klockan åtta, aka jag måste gå upp typ... halv sju? Så natti.

Pip på er! :-)


Dagens citat:

Emma: "Om jag någonsin blir våldtagen ska jag göra mitt bästa för att gapskratta genom alltsammans och sen ska jag ge tummen upp och säga 'grattis, du har fått HIV'"

(Tror inte någon som känner Emma läser bloggen, men försäkerhets skull, hon har alltså inte HIV, det vore bara ett slag i ansiktet på våldtäcksmannen.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0