Kattmat på menyn?

Eftersom det troligtvis är så att jag har hål de närmaste tre, fyra timmarna så passade jag på att dricka lite vatten, och gick förbi cafeterian. När min blick plötsligt slant in till cafeteriafönstret såg jag något ganska oroväckande i den lilla kökavdelningen bakom disken.
Varför behöver en cafeteria, på en skola där pälsdjur med största sannolikhet är förbjudna, en hel rad av burkar med kattmat?

Dom serverar trots allt inte djur, däremot severar dom bland annat paj ibland, och sallader. Jag tror nog att jag sett en och annan macka med suspekt innehåll också.

Jag kan såklart inte svära på att det var kattmat, även om det var min första instinkt, men å andra sidan, även om det inte skulle vara kattmat, kan väl ingen gott komma ur en konservburk? Möjligtvis tonfisk, men jag aldrig sett tonfisk i SÅ stora konservburkar. Nej, något suspekt är på gång. Var på eran vakt.

Pip på er! :-)


Dagens citat:

Jag har precis redovisat för klassen om konflikten i Uganda, och läraren ska fälla sina kommentarer.

Lärare:
"Ändå skulle man kunna tro att det är riktigt fint i Uganda... det ligger ju där vid Victoriasjön."

Kommentarer
Postat av: Sara

Stackars oss! Jag hade ett par skullcandy för ett tag sen, men de dog inom en månad:( Jag fick faktiskt byta då till ett par likvärdiga, men de dog också efter ett tag och sen vågade jag nästan inte gå till den affären igen, de skulle nog ha trott att jag misshandlade dem.

2009-04-19 @ 15:42:16
URL: http://poisoneed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0