En sticka under nageln

En sticka under nageln är bara en av de saker som drabbat mig idag.

Till en början gick jag mest och högst ogillade allt och alla (först skrev jag "hatade", men eftersom jag lugnat mig nu känns det inte riktigt rättvist att hata en massa saker). Jag ogillade J för att hon övertygat mig om att vara med på Islandsprojektet om biobränslen. Inte nog med att jag har en vecka på mig att göra klart min del av arbetet, det är dessutom ett riktigt tråkigt ämne. Jag hade kunnat ägna projekttiden åt ett projekt som verligen intresserade mig och som det var nästintill roligt att arbete med, vilket jag kanske skulle ha gjort om hon inte övertygat mig om att vara med på det här. Dessutom hatade jag rektorn, skolledningen eller nått som inte kan förse eleverna med arbetsplats, är bibliotekarien ledig borde det vara deras ansvar att se till att någon annan kan öppna, eller åtminstone se till att den allmänna datorsalen, som ska vara öppen och tillgänglig är det, så man kan göra någon nytta i skolan.

Till slut tröttnade jag bara på allt, och eftersom jag fortfarande är utelåst från mobilen så kunde jag inte ens få vara social, eller klaga. Ungefär då träffade jag på mitt andra J, sket i allt och tog en promenad till ICA istället, där vi köpte festis och macka.

Sedan hade jag tyvärr styrketest, och när man inte klarar mer än en "chin-up" (i en maskin med 50% av din vikt avdragen) och 12 armhävningar känner man sig lite värdelös, men jag är åtminstone ärlig (eller okej, det var jag inte alls, jag skrev 3 chin-up). Men se det positivt, fett väger mindre än muskler, så jag väger åtminstone mindre än alla muskelknuttarna! Det är min livsfilosofi, fett är lättare än muskler.

Glöm inte Matrix marathon på fredag folk, ni som ska hit ^^

Pip på er! :-)


Dagens citat:

Jag: "Jag är en lemuuur!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0