I huvudet på en hundvalp

Idag ska ni faktiskt få se vad som rör sig inte bara i en pipleksaks huvud, utan en hundvalps.

Våran granne har nämligen en riktigt överenergisk liten hundvalp, eller ja, unghund måste den nästan vara nu. I alla fall så kommer denna alltid springande mot oss på morgonen och vill hälsa, och hoppa, och hälsa. och hoppa, vifta på svansen, dra åt alla håll, skälla, allt samtidigt. På en millisekund har hon sedan bytt mål och plötsligt ska det hoppas omkring i gräset, bitta i trädgrenen, hoppa från stenar, alltid ständigt outtröttlig.
Jag och min syrra satt och funderade över hur det måste se ut i huvudet på den hunden, och detta var ungefär vad vi kom fram till:

"HOPPA HOPPA! MÄNNISKOR! ÅH, ETT GRÄSSTRÅ, GRÄÄÄÄÄÄSSTRÅ! KISSA! KISSA! NU ÄR JAG PÅ EN STEN, EN STEN, VAD SKA JAG GÖRA, JAG ÄR PÅ EN STEN! HOPPA HOPPA HOPPA! AAAAH, DÄR ÄR MÄNNISKAN IGEN, HOPPA HOPPA,OCH SKÄLL!!!!"

För att verkligen kunna tänka oss detta satt vi och halvskrek det, väldigt hetsigt och med stoooora bokstäver.

Pip på er :-)

Dagens citat:

Tommy (geografilärare som kommer fram när jag och Jossan tittar på en krypande geting på golvet):
"Jag är rädd att den är döende, vissa överlever, men inte den där. Den letar nog bara efter en sista viloplats."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0