"Vad-ska-jag-göra-med-mitt-liv-kris"

För det första, Barack Obama vann valet, wooooh! Jag satt uppe och valvakade till halv tre ungefär, sen somnade jag i soffan, men nog var det lite kul i alla fall, trots allt är det en historisk dag, USA har just fått sin första svarta president, och för en gångs skull har de imponerat för mig, jag trodde faktiskt att det var omöjligt än på ett bra tag.

Men nu tycker jag att vi fokuserat på något annat än mig tillräckligt länge. Jag fick mer eller mindre en liten kris idag under syo-informationen, när jag insåg att jag inte hade en aning om vad jag skulle göra med mitt liv. För tillfället går jag samhällsprogrammet, och det är nog det ända jag velat göra också, men att gå samhällsprogrammet på högskolan kommer inte direkt hjälpa mig att bestämma vad jag ska arbeta med. Så jag begravde mig i böcker med titlar som "Välja Yrke" och "Högskolekatalogen" och kom fram till att mitt nya kall är...

...Socionom!

Eller okej, nu när jag tänkt på det en hel dag (nästan) är jag inte så säker på det längre, men det är åtminstone ett förslag att överväga, mer än vad jag hade när jag gick till skolan alltså.

Avslutningvis ska jag meddela att det kommer ske en del förändringar här, jag försöker lära mig att designa bloggen, och idag tog jag det första steget! Någon som sett vad som är annorlunda? Äsh, ingen kommer märka det ändå.
Förut stod det "OM" över min bild till höger, det är nu borta.

Pip på er! :-)

Dagens citat:

Engelskaläraren: "Så vilka argument finns det mot djurförsök?"
Elev: "Djur har också känslor...."

Kommentarer
Postat av: Frida

Socionom? Ja, jag har alltid sagt att det behövs fler socionomer i världen. Typ. ^^

2008-11-05 @ 19:27:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0