Kaffesump

Min lillsyster och jag är ett bra team, ibland i alla fall, när vi till exempel inte hotar att kasta saker på varandra (som ungefär för en några timmar sedan) eller när vi stjäl från varandra (ungefär för fem min sedan, jag tuggar på en godis).

Förutom det, är vi ett bra team, som häromdagen när vi skrev en sång tillsammans medan vi väntade på bussen. Den gick ungefär såhär:

(det börjar med refrängen)
"Kaffesump, du är en kaffesump
Du är en kaffe, kaffe, kaffe, kaffesump
Kaffesump, du är en kaffesump
Du är en kaffe, kaffe, kaffe, kaffesump, oh eh oh!

(Och så kommer versen)
"Kaffe, kaffe, kaffe, kaffe, kaffesump
kaffe, kaffe, kaffe, kaffe, kaffesump"

(och så refrängen en gång till)
"Kaffesump, du är en kaffesump
Du är en kaffe, kaffe, kaffe, kaffesump, oh eh oh!"

Jag sa aldrig att det var ett mästerverk.
Och den heter "Du är en kaffesump" förresten.

Pip på er :-)

Dagens citat:

Journalistikläraren:
"Jag kommer ihåg när jag var i eran ålder, då brukade man ju gå till parkerna, supa i buskarna och bli jagad av polisen... det var tider det. Och så fanns det folk från Gryt och Hälleås och andra ställen... och om man flirtade med tjejerna från Hälleås när man var från Gryt då kunde man ju räkna med att få stryk utanför staketet."
Elev: "Fick du stryk ofta?"
Journalistikläraren: "Ja, för fan"


Kommentarer
Postat av: Kråka

Kaffeaffekaffekaffe

2008-11-13 @ 21:03:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0