Presidentval

Jag har lovat mig själv att jag ska bli mer aktiv, så varför inte skriva idag igen?

Idag har jag ägnat mig åt en av mina favoritsysslor, det vill säga att titta på när resten av klassen har idrott. Ni förstår, jag älskar faktiskt idrott väldigt innerligt, så länge inte jag innefattas av den.

Istället satt jag och läste den väldigt förvirrande boken "Att bota en fanatiker" som handlar just om fanatism, någon som läst den? Min åsikt är nog att författaren antingen borde få Nobelpris, eller förtidspensionera sig. Men jag är inte så berörd att jag egentligen bryr mig om vilket.

Jag funderar på att sitta uppe hela natten för att följa USA:s presidentval, dels för att jag faktiskt är intresserad, dels bara för att det är en kul grej att göra. Nu när jag försökt att faktiskt sätta mig in kandidaterna lite mer slogs jag dock av att jag tusan kommer sakna den gamla stollen Bush, inte för att jag på något sätt tycker att han varit en bra president, utan snarare för att han är sådan person jag älskar att hata, att USA skulle skaffa en president jag faktiskt tycker om känns otänkbart.

Nåja, jag kommer inte älska honom vem det än blir, men för USA:s skull hoppas jag på Obama, McCain skulle antagligen föra USA typ tio snepp tillbaka i utvecklingen.

Pip på er :-)

Dagens citat:

Geografiläraren Tommy:
"Så var tror ni att det vore bäst att placera produktionen?"
Elev: "Tjaaa... Om det är papperstillverkning vore det väl bra att ha det nära... vad man nu gör papper av."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0