Ingen lektion för mig

Nu är läraren till journalistiken över 40 min försenad, nog borde man kanske ge upp då? Det roliga är att jag redan efter fem minuter kände på mig att han inte skulle komma, för att helt enkelt glömma bort en lektion är en sådan sak man kan tänka sig att Hasse gör faktiskt. Han är en sådan där mysig lärare som kan sitta och berätta historier från lumpen halva lektionen, eller prata om hur det varit i helgen.

En lärare som är mindre mysig är idrottsläraren, eller i själva verket är hon en jättemysig lärare, men ingen kan liksom göra ämnet idrott roligt för min del. Fast jag tycker ändå om henne, så låt oss säga att det var själva ämnet idrott som försökte ta död på oss idag. Intervall träning i bassängen, så att när vi blir trötta, drunknar vi.
Jag lyckades faktiskt överleva, vilket faktiskt är lite utav ett mirakel med tanke på att jag efter 4 längder crawl hade 200 i puls, är det nyttigt? Det kändes inte så i alla fall, snarare som om jag skulle drunkna.

Men medan man simmade omkring med en puls på 200 glömde man i alla fall bort spöktimmen på lektionen innan som gjorde mig bara en aning... paranoid. Ska jag vara ärlig är jag smått överlycklig över att inte behöva sova ensam i natt, minnet av saker som gengångare har en ovana att komma tillbaka när det är mörkt och tyst.

Pip på er :-)

Dagens citat:

Elev 1: "Vilken tur att jag hittade det här spelet!"
Elev 2: "JAG hittade det, inte du! Du är inte ens värd att spela det!"


Kommentarer
Postat av: Kråka

Jupp. Fast det är mer risk att drunkna när man ska leka medvetslös. jag låg där i vattnet, och Lollo asg så mycket att hon inte fick mig ovanför vattenytan. det är.. intressant^^

2008-11-07 @ 22:25:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0