Ett första hopp

Hej alla mina små stjärnor! Det har skett lite förändringar på bloggen, plötsligt dök där upp en stjärnhimmel (En stjärnhimmel som tog ett antal timmar att få dit snyggt visserligen). Vem vet vad jag kanske hittar på i framtiden?
Men precis som gud när han skapade världen tycker jag att jag förtjänar en dag ledigt, fast trots allt är jag inte gud, så jag tar hela helgen ledigt och reser bort istället.

Nu kan det dock vara ett bra tillfälle att gå vidare till vad jag faktiskt ville skriva om. För ett par månader sedan, började jag med lite nybörjar ridning en dag i veckan, och idag hoppade jag för första gången faktiskt över ett hinder, och gjorde det bra om man ska tro åskådarna. Och vet ni vad? Jag tyckte verkligen om det.  Den pirrande rädlsan före och uppåt-tjacket som får hjärtat att pumpa efteråt när man klarat det, en rush i lagom storlek för min smak. Fast det var första gången, och jag höll fast i manen allt vad jag kunde. Som tur var hade läraren påpekat att det inte var någon poäng med att försöka göra det sakta, då skulle hästen snubbla och ryttaren (i det här fallet jag) ramla av, och det finns trevligare saker än det så det var bra fart i epipaget när vi närmade oss hindret.

Åter till min lilla semester. Väskan som ligger halvpackad på golvet är rent av patetisk, varför? Den kommer antagligen inte bli mer än halvfull och det ser ju löjligt ut ju. Jag funderar nästan på att lägga i såna där små frigolit bitar, det vore allt en rolig syn som jag sedan kastade ut dom över det nystädade rummet hos min värd... *smider planer*
Fast... jag har lite ont om frigolit, kanske kan jag hitta något liknande istället, eller fylla den med onödigheter.

Pip på er! :-)

Dagens citat:

Matteläraren:
"Du kan väl det här....?"
Jag: "Jo... men jag kan inte svara utan att behöva tänka först och därför räcker jag inte upp handen."

Kommentarer
Postat av: Tobias

jag med, det vore skitgott :D

2008-11-07 @ 14:48:07
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0