Pudel

Japp, mina vänner, jag ser ut som en pudel, det är den enkla sanningen. Men jag tror att det är på ett positivt sätt... dessutom är jag en röd pudel!

Jag färgade om håret idag samt klippte förstår ni, färgade det rött och klippte upp. När man klipper upp håret brukar det bli lite lättare och lockigare, visst, men jag blev en pudel. Tror dock att det har lugnat sig lite imorgon, annars får jag helt enkelt gå på lydnadskurs med mitt hår. Kan säkert vara intressant.

Idag har jag en dagens läxa också...

KOMMUNIKATION!

Vill man att saker ska funka måste man prata med varandra, enkelt. Jag har inte alltid varit så bra på det själv, det finns saker som verkligen är svårt att erkänna för en annan människa.

Är det viktigt, tänk inte "Vill hon/han ordna upp det här får väl han/hon prata med mig" utan "Vad kan jag göra för att det ska bli okej igen?" Snälla, det spelar ingen roll vem som gjort fel från början, om någon gjort fel, eller vem som borde säga förlåt.

Om vi blir osams, om jag gör något dumt älskling, säg bara vad det är du vill, vad som behövs för att göra det bra så ska jag kämpa för dig...

Dagens citat:

Jag (till emmy som klippt sig): "NU blev du ju riktigt söt!"

Kommentarer
Postat av: Josse

Är det tänkt att jag ska känna mig riktigt utpekad av den där läxan eller är jag paranoid?

2008-12-17 @ 22:40:58
URL: http://theinc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0