Kemiska biverkningar och mirakelsalvor

Så, nu var julen förbi och det kanske är lika bra att släppa det där och fokusera på nyår, mitt nya år kommer att firas mycket långt från denna lilla villa i denna lilla skog, lämpligt nog så jag får nog passa på att säga gott nytt år redan nu, gott nytt år :-)

Men vad har hänt idag då? Jo, jag tänkte främst vända mig till alla fåfänga kvinnor därute idag. Alla ni kvnnor som liksom jag söker efter släta vackra ben (Oj, jag skulle tusan kunna söka jobb hos Veet's vaxningsprodukter eller något så bra som jag är på det här). Faktum med är att det är just Veet hårborttagningsmedel jag brukar använda, har alltid funkat bra, tummen upp till Veet, men just idag så sved det liksom lite, och senare upptäcker jag röda underliga märken på benen. Om ni råkar ut för det här och tror (precis som jag) att "Oh, vad skönt det vore med lite kylande bodylotion" har ni FEL, tro mig, det svider som utav helvete om det kommer i närheten.

Så, jag tar istället helt enkelt och dränker en handduk i kallt vatten istället (eller försökte, det var en riktigt SKUM handduk förstår ni, typ vattenavstötande på något mirakulöst sätt). Detta känns lite bättre, men hjälpte ju faktiskt inte. Men så kommer min kära mamma med någon sorts kortisonsalva, till vilken jag var hemskt misstänksam, men prövade, eftersom min idé uppenbarligen var en stor flopp, och mirakulöst som en skänk från ovan var dessa... märken? utslag? vad man nu vill kalla det borta efter en timme. Borta verkligen, som om dom trollats bort, putt sveck bara! Dessa som trodde bosatt sig för den närmaste veckan eller så.

Hoppas att ni nu känner er lite visare och kan gå in i det nya året med nya kunskapet, det här var allt för mig i år i alla fall! (Troligen, man vet ju aldrig). Jag tror till och med att det varit ett bra år.

Pip på er! :-)

Dagens citat:

Elina: "Jag tycker att sex är väldigt osexigt."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0