GOD JUL!

Nu är alltså dagen här! Julafton för hela slanten, eller, jag, ingen undkommer att det ÄR julafton, som om man vill och kan fira är ju en annan sak.

Jag har i alla fall firat enligt familjetraditionen med julstrumpa på morgonen, och firande med släkten på eftermiddagen. Eftersom vi firade med min kusin som fyller år på julafton så var det dock först födelsedagskalas, och julen började först klockan tre. Även om det är mysigt med all släkt var detta inte precis höjdpunkten, jag satt med och dosade i en fåtölj med paus för några få flyktiga konversationer med släktmedlemmerna.  Mina minsta kusiner gick mig på nerverna för det mesta, riktigt omöjliga små barn som till och med går varandra på nerverna för det mesta. Visst, pedagogisk uppfostran är jätte fint, men det finns nog också dom som skulle må bra av att man någon gång röt till åt dom. Men det är mycket möjligt att jag har helt fel, barnuppfostran samt barnen själva överlåter jag mer än gärna åt dom faktiskt får ut något utav att vara i deras närhet.

Men A förtjäner däremot en eloge, för att ha gjort min julafton till något speciellt till och med när han är på andra sidan landet, så... eloge till dig A, du förgyller alltid min tillvaro (tänk att jag fortfarande tycker att det är precis lika roande att skriva det, ja "A" alltså).

En annan av de mest uppskattade julklapparna var en mp3, jo, jag vet, min mp3 är bara ett år gammal och duger bra... jag borde tänka på fattiga barn eller något, men jag råkar vara en riktig mp3 nörd och njuter otroligt mycket av musiken i mitt liv, den förtjänar ett nytt krypin.

Dagens citat:

Alla jag pratat med idag:
"God jul!"


Kommentarer
Postat av: Josse

Men god jul, Sannatomten. I efterskott. God fortsättning. Jag fick Guitar Hero, min jul äger din ;)

2008-12-25 @ 00:42:24
URL: http://theinc.blogg.se/
Postat av: Svartkråka

Bläääää på dig sanna!^^ Men jag älskar dig ändå! :D

2008-12-25 @ 19:35:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0