Dagen före dagen

Snart är det här, julen, kan knappt tro det... rent officiellt är det jul om mindre än en timme.

Så, hur har jag spenderat denna sista dag? Låt se... jag har fikat, förfrusit (nästan i alla fall) en massa kroppsdelar när jag var ute och gick med en av svampvännerna. Sen har jag spelat en massa guitar hero med min syster, och det var länge sedan jag skrattade så mycket. Jag vet inte VAD hon gjorde, men på något vis lyckades vi bli utbuade eftersom vi båda två skrattade så mycket att ingen av oss träffade en ton. Jag tror problemet var att hon satt och sa "blapp, blapp, blapp" varje gång hon träffade en ton, eller något sånt.

Detta resulterade att vi kom fram till vad vi har gemensamt egentligen, vi är båda galna helt enkelt. Mamma och pappa är bra var och en för sig, men slår man ihop deras gener blir det galenskap, eller som emmy uttrycker det, det blir.... KABOOOM! Hon la även in smarta kommentarer som "Det skramlar i köket, ROCK N' ROLL!"

Så kan man alltså också spendera sin dag... avsutad med filmklassikern "Casblanca". Jag insåg för ett tag sen att det var en sån film alla bode se och laddade ner den, och jag är glad att jag gjorde det. Så många underbara klassiska citat. Tar och skriver mer om den vid senare tillfälle.

Ha nu alla en GOD JUL! Jag befaller er!

Pip på er! :-)

Dagens citat:

Maria:
"Det finns prinskorv om du vill ha?"
Jag: "Nej, tack. Jag har aldrig tyckt om prinskors. Det känns... för litet helt enkelt, det är onaturligt."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0