Sånt man gör om dagen

En gång så var ju tanken att jag skulle skriva om livet som nyexaminerad och arbetssökande, så det är kanske dags att göra en liten uppdatering på den fronten. För tillfället har jag två deltidsjobb, ett som kundvärvare på Mockfjärds och ett som receptionist på Kyrkans hus. Receptionist är jag måndag, tisdag, och torsdag, kundvärvare onsdagar och fredagar. Trots detta jobbar jag knappt mer än 50 %. Förutom jobb så pluggar jag Genus i Litteratur på distans. Så ja, har att göra, även om jag fortfarande inte fått en chans att arbeta med personal, som jag utbildade mig för att göra.
 
Om det skulle vara någon som var lite fundersam till hur det är att arbeta på Kyrkans hus så vill jag bara säga att det känns så otroligt bra att arbeta i en organisation som verkligen bryr sig om människor, för det är just vad jag tycker majoriteten av arbetet verkar gå ut på, få människor att må bra. 
 
Så just nu har jag det ändå ganska bra, med lite tur så har jag en inkomst minst fram till augusti, och det ger helt klart en trygghet. Sen får vi se vad som händer i sommar, då tar kontraktet på Kyrkans hus slut. Och vad som händer till hösten blir nästan ännu mer spännande, jag har en hel del idéer. Kanske får jag ett awesome jobb i Skövdetrakten, då stannar vi nog här, men Göteborg vore helt klart inte fel.
 
 

Kommentarer
Postat av: Angelica G

Gillar den nya headern!

Svar: Kul :)
Pipen

2014-02-16 @ 13:06:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0