Lycka

På Efter Tio imorse pratade de om hur man blir lycklig, och att många unga i Sverige söker efter just detta. De sa även att Sverige är en av de länderna där man har bäst förutsättningar att bli lyckliga, men väldigt få är det. Enligt Efter tio blir man lycklig genom meditation och mindfullness.
 
Det går nog inte en dag jag inte tänker på detta, hur man blir lycklig, vad ska man sträva emot, eller är det själva strävan i sig som gör det? Vad är det som får livet att kännas meningsfullt, eller behöver man bara vara närvarande i nuet?
 
Denna fråga som facinerar hela världen, eller trampar majoriteten bara på i sin vanliga lilla rutt utan att tänka på det? Jag kan i alla fall inte sluta tänka på det som sagt. Jag har ett par idéer. Jag har många. Att det inte finns några simpla svar känns givet, eller? Känner att detta kanske blir en egen kategori så kan vi prata mer om detta i framtiden. Med detta vill jag inte säga att jag är olycklig, bara väldigt facinerad av hela tanken. Vem blir inte lite intresserad av meningen med livet?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0