Hennaguide

Nu sitter jag här med henna i håret igen. Har tänkt hundra gånger att jag ska skriva en liten guide för den som är nyfiken på hur jag färgar med henna, så det kanske är dags nu. Jag tyckte själv att det verkade så himla struligt innan jag själv provade. Det struligaste var nog dock att läsa på lite, eftersom jag hört lite skumma rykten om vad folk sa kunde hända, kontentan är dock att om du använder body art quality henna så kan inte så mycket hända, det kan användas på färgat hår, och kan färgas över med vanlig hårfärg. 
 
1. Köp henna av body art quality, tror det här stället är en av de få som säljer det.
2. Blanda pulvret med citronjuice tills det är tjockt som gröt ungefär, täck det sedan skålen ordentligt med plast, och låt det stå över natten.
3. Innan du börjar kladda, blanda ner lite mer citronjuice så färgen blir lite mer som youhurt.
4. Dela upp håret i sektioner och ha sedan på tjocka lager med hennageggan, de mer desto bättre. Du ska se ut som en alien är en tumregel. 
5. Vira in huvudet i plast, nu ser du verkligen ut som en alien. Man kan även vira in huvudet i en handduk ovanpå plasten så det blir riktigt varmt och gosigt där inne.
6. Låt färgen sitta i 2-4 timmar.
7. Nu är det dags att ställa sig i duschen och få geggan ur håret, det tar en stund och allt blir grönt, men å andra sidan är det trevligt med varma duschar. Brukar tvätta håret med shampoo också för att få ut det sista.
 
Vill man läsa en riktigt guide finns det en awesome där allt är samlat, det är den jag baserar det mesta av min kunskap på. Som sagt, använder man rätt henna så är det faktiskt bra för håret, som en inpackning.
 
 
Personligen tycker jag det är awesome, blir precis den färgen jag vill ha, håller fore ever, och inte ens utväxten syns speciellt bra eftersom färgen ändå ser ganska naturligt ut. Har färgat håret rött sen jag var 16, så har hunnit pröva en del olika färger dessutom.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0