Första gången med Colour of Love

Igår kväll arbetade jag med Colour of Love för första gången under matfestivalen här i Skövde. Kanske har ni hört talas om Colour of Love, kanske inte, så jag passar på att göra lite reklam. CoL är ett projekt som drivs gemensamt av RRSL, RFSU, och RFSL ungdom, och syftet är att sprida kunskap och fakta om hur man har säkrare sex, kort beskrivet. 
 
Målgruppen är unga vuxna, och CoL är ofta närvarande på till exempel festivaler runt om i landet där man går runt och pratar med ungdomar. Det var alltså detta vi skulle göra igår, och jag gick en utbildning för några månader sedan för att förbereda mig, men det här var alltså första gången jag faktiskt skulle vara med och prata med ungdomar. Som tur var gick jag tillsammans med en riktigt erfaren och duktig tjej som både var påläst och bra på att hantera folk. Men efter ett tag gick det ganska smidigt faktiskt, vi använde oss mest av sant eller falskt påståenden som de vi pratade med fick svara på och efter ett par frågor fick alla ett varsitt kondom-kit. 
 
Kort sagt så blev många ungdomar minst lika nervösa som jag när vi började prata om sex, men många var även nyfikna när man väl började berätta om saker de inte kände till sen tidigare. Det känns bra att ha bidragit till något som jag själv tror är viktigt, och lite galet att jag kanske faktiskt påverkat någon av dem som vi pratade med igår. Roligt att tänka sig.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0