Tre timmar med nålar

Tre timmar med nålar som penetrerade huden blev det i förmiddags. Sist tog det drygt två timmar och kommer ihåg attt jag då tänkte att jag inte skulle göra något som tog längre tid än så. Men det gick. Till en början, liksom sist, är det verkligen inget att klaga över, jag tänker mig att det känns lite som det ser ut att kännas, som en liten vibrerade nål mot huden, känns lite som en epilator för övrigt. Men när det känns som minst är det nästan behagligt, medan när det gör mycket ont så känns det som en betydligt större och elakare nål som går in till benet typ. Vilket av dessa man känner verkar bero mycket på vart man tatuerar och med vilken nål, för mig var det värst närmast handleden och närmast armvecket.
 
 
I slutet, när grunden är klar men han gick tillbaka och jobbade på hud som redan var öm för att fixa lite highlights så är det inte speciellt kul, man vill bara att huden ska få vara i fred och är rastlös. Jag klarade för övrigt aldrig av att faktiskt kolla på nålen medan han höll på, tror det skulle gjort betydligt ondare om jag faktisk såg det.
 
 
För mig så funkar det bra att bara luta mig tillbaka och blunda, koncentrera mig på att andningen om det blir jobbigt. Men som sagt, för det mesta gör det inte speciellt ont enligt mig. Blev en glad överraskning att  Thomas kunde hålla mig sällskap, skönt att ha med sig någon med i början när allt är lite läskigt. Just nu är hela underarmen inlindad i plast som ska åka av innan jag går och lägger mig ikväll, så vem vet, kanske kommer upp någon bild på själva tatueringen imorgon.
 
 

Kommentarer
Postat av: Angelica G

Det är coolt ändå att man på tre timmar kan få klart ett konstverk som kommer sitta kvar som en påminnelse resten av ens liv :) Ser fram emot att få ser hur resultatet ser ut sen! Kan ju se pyttelite på den första bilden, och själva stilen ser väldigt lovande ut ^^

2013-03-19 @ 22:16:54
URL: http://djungelsoda.wordpress.com
Postat av: Jasmine

Modigt gjort!
Kram

Svar: Tackar, har man väl bestämt sig för vad man vill ha är det inte så mycket att tänka på, med tanke på att man får något som sitter på kroppen resten av livet är tre timmar väldigt lite ^^
Pipen

2013-03-21 @ 21:51:54
URL: http://rosanatt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0