Workspace

I förrigår gjorde jag min sista dag på sommarland, och från och med igår är jag alltså helt och hållet officiellt arbetslös. Vissa dagar känns detta som en hel fantastisk värld av möjligheter som öppnas, vissa andra som att jag är några månader ifrån att behöva sälja min älskade birma för pengar och flytta hem till mina föräldrar i den lilla håla där jag växte upp. Men för det mesta är det någonstans där mitt emellan. 
 
För tillfället känns det i alla som en utmaning som jag tänker ta mig an med stormsteg liksom. Som ofta är fallet med mig känner jag ett behov av att organisera upp kaoset som lätt eskalerar mellan besök på arbetsförmedlningen, platsannaonser, och mejl hit och dit, så jag har idag skaffat mig ett skrivbord. Missta mig inte, jag har haft ett skrivbord sedan vi flyttade in i lägenheten i februari, men i skrivande stund är nig första gången jag använder det som ett, trots att jag var student fram till i juni.
 
 
Detta var en utmaning i sig bara att städa av det ska ni veta, och har fortfarande en massa planer för det. I övrigt känns det inte som jag har någon brist på projekt direkt. Idag var jag med i en fokusgrupp för någon marknadsundersökning, jag ska göra lite arbete för rfsl, projekt på gång på katthemmet och ja, de tickar på med grejer hit och dit än så länge. Men det jag kommer göra mest vid mitt skrivbord de närmaste dagarna är nog i ärlighetens namn att planera för resan till amsterdam på söndag. Har trots allt tagit examen från högskolan och jobbat hela sommaren, någon gång måste jag ta mig tid att fira. Men håll utkik på bloggen, ska göra mitt bästa för att dokumentera denna resa som arbetssökande.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Grattis till examen! Är du nöjd med din utbildning? :)
Kram

2013-08-25 @ 22:01:07
URL: http://rosanatt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0