Mördaränder

Den där idylliska bilen av en liten tant eller barn som kastar brödsmulor åt ett par söta änder existerar inte längre, den är helt utplånad, i alla fall i Skövde. Jag och Thomasteoremet hängde lite i parken häromdagen, och för en gångs skull hade vi faktiskt lite bröd som vi tänkte mata de där söta små änderna med. Trodde vi.

Det första som händer är att så fort vi dyker upp i deras synfält så stirrar unisont hela flocken på oss, som om de hade en inre radar för folk för med mat (tankeläsning?). När själva brödet faktiskt tas fram rusar/flyger de mot oss, vilket resulterar i att jag i panik kastar mitt bröd för att kunna distrahera dem länge nog för att själv komma undan. Istället träffar brödet tydligen Thomasteoremet, och det är ett under att han  undkom med livet i behåll. Han får sedan för sig att han ska locka med sig hela flocken med hjälp av att kasta smulor, varför man nu skulle vilja ha mördaränder med sig hem (eventuellt som privat armé?). Detta resulterade i att de helt blockerade en cykelväg.

Visste ni förresten att om man googlar mördar anka (ja, särskrivet) så får man fram bilder på Anna Anka. Haha.

Kommentarer
Postat av: Gaymasen

Sv: Vi förkrökade i en park vaaarje dag. Så himla mysigt. Åh. Saknar redan festivalen. Älskar PISSAN, som jag brukar säga. ;-)

2012-07-01 @ 13:42:07
URL: http://gaymasen.se
Postat av: Angelica G

Rest in peace, kära döda blogg som jag fortfarande går in på ibland i hopp om ett livstecken =) Jag börjar inse att du lämnat oss för gott, men vi ska tänka på dig med ljus i sinnet och minnas de goda stunderna.

2013-01-17 @ 14:56:42
URL: http://djungelsoda.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0