Glöm inte att fira Fettisdagen...

Efter att uthärdat en morgonföreläsning mellan åtta och tio så var vi några som tyckte att vi minsann skulle fira Fettisdagen med en ordentlig semla på något mysigt café. Första valet hade dock slut på semlor, vilket verkade lite underligt, slut på semlor kl 10 på morgonen på Fettisdagen? Nåja, nästa hade i alla fall ett par stycken, även om jag måste erkänna att det var långt ifrån de godaste jag ätit, inget stort fan av semlor, men är det Fettisdagen så... Snygga var de däremot.



Nu när jag satt här hemma i lägenheten började jag dock fundera över varför jag inte hört någonstans att det är Fettisdagen idag... Det brukar väl inte vara i januari? Och varför var det så dåligt med semlor? Försöker titta i diverse kalendrar, och wikipedia, men inser att jag inte hittar den eftersom det är ungefär en månad kvar.

Hur i helvete fick tre personer samtidigt för sig att det var Fettisdagen, en hel månad innan den i själva verket är? Eller var det bara jag som trodde det och ni andra bara lät mig tro det? Kanske lite kognitiv dissonans över att äta semla en tisdagsmorgon?

Kommentarer
Postat av: Angelica G

Hahaha, tänkte just säga det, "Brukar inte det vara i februari?". Folk har så bråttom med allt nuförtiden ^^

2012-01-31 @ 16:02:09
URL: http://djungelsoda.wordpress.com
Postat av: Sarah

Men vi pratade ju om det på Åland, det är hennes fel! För du frågade direkt efter om de firade fettisdagen samtidigt som oss^^

2012-01-31 @ 16:09:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0