Zingo

Tänkte slänga in ett inlägg om min nuvarande jourkatt. Hennes ägare har blivit allergisk mot katter, så därför hamnade hon hos mig. Femårig, gosig, lite rund dam vid namn Zingo. Märktes fort att hon var lite mer rutinerad än de ibland halvvilda kattungarna haft tidigare, hon gömde sig minsann inte utan det var hennes lägenhet från början.

Idag hittade hon en ny sovplats, skulle själva vilja sova där om jag kunde ibland... så kallt i lägenheten att på elementet antagligen är enda varma stället.


För det mesta är hon härlig att ha och göra med, men imorse när jag låg sådär riktigt nermyst i sängen och vaknade av att hon hulkade och kräktes var jag lite mindre glad... Visst är det synd om henne, men lite synd om mig som städar efter henne med. I alla fall har hon redan hittat en barnfamilj som vill ha henne och kommer och hämtar henne inom några dagar.

Kommentarer
Postat av: Angelica G

Åh gud så fin! <3 Jag vill också ha henne :O

2012-02-20 @ 22:52:57
URL: http://djungelsoda.wordpress.com
Postat av: Pärra

Visst kan vi byta address? Jag behöver en brevvänner(snigelpost) som gillar katter.



[email protected]

2012-02-25 @ 20:40:50
Postat av: Jasmine

Hon är söt, det måste jag säga.



Du är snäll som hjälper till.



Kram

2012-02-27 @ 18:58:20
URL: http://rosanatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0