Dr Horrible

På maskeraden råkade jag på en kille som jag trodde skulle föreställa en galen vetenskapsman, men icke, han föreställde Dr Horrible. Så, vem är Dr Horrible undrade jag? Jo, under en författarstrejk i USA så gjorde skådespelaren Neil Patrick Harris (spelar Barney i How I met your mother) ett litet eget projekt, där han spelar en ond superskurk som kallas Dr Horrible som försöker komma in i den onda superskruksligan typ. Denna lilla serie kallas Dr Horrible's Sing Along Blog och är gjord som en musikal.

Idag letade jag upp serien på youtube och blev direkt helt kär, storyn är härlig, Felicia Day som är med i den underbara webserien The Guild är med, och även han som spelar Wolowits i The Big Bang Theory. Dessutom är vissa låtar riktigt bra och Neil Patrick Harris är helt enkelt underbar.



Finns egentligen bara två avsnitt tror jag, men de är uppdelade i flera delar. Inte helt lätt att hitta dem i rätt ordning, mitt tips om ni vill se mer är att gå in på KarikiNeroli's (som lagt upp videon ovan) kanal eftersom han lagt upp hela serien och helt enkelt se de äldsta videoinläggen först och så vidare.

Så titta nu! Den är helt underbar, och killen som var utklädd till Dr Horrible var riktigt lik.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0