The Invention of Lying

Eftersom jag vägrade sitta ensam hemma denna fredagskväll lockade jag hit Hanna och Annelie. Vi lyckades dessutom hyra en rätt intressant, och ganska kul film. Filmen utspelar sig i en värld där ingen ljuger, eller överhuvudtaget försöker dölja sina tankar eller åsikter överhuvudtaget. Vilket har sina fördelar... och nackdelar. En dag upptäcker dock en man att han kan ljuga, något det inte ens finns ett ord för, så vad han än säger kommer alla tro honom, det är trots allt omöjligt för alla andra.



Gör mig glad att alla inte konstant måste säga precis allt de tänker och tycker. Nu ska jag sova, har gått och lagt mig så tidigt, och suttit så lite vid datorn den senaste tiden att jag tror jag fått ont i huvudet av chocken idag.


Kommentarer
Postat av: Angelica G

Den verkade faktiskt väldigt intressant, skulle också vilja se den :O

2011-02-26 @ 00:48:22
URL: http://djungelsoda.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0