Jag är kääär

Kom just hem efter att ha varit och sett Romeo och Julia på Göta Lejon i Stockholm. Hade inte jättestora förväntningar, Måns Zelmerlöw kanske är rätt person för att leda Allsång på Skansen, men Romeo och Julia? Just Romeo och Julia delen av musikalen var kanske inte fantastiskt visserligen, även om de hade ett par fina scener, så var det inte de som imponerade på mig. Mercutio, spelad av Anton Lundqvist däremot... så fantastisk! Där var någon som verkligen kunde spela teater, och så galet rolig och uppkäftig... och vilket kroppsspråk! Hela första akten var galet rolig för den delen, aldrig skrattat så mycket under en teater... Även Marianne Mörck, som spelade Julias amma var riktigt underbar, och hade en duett tillsammans med Mercutio. Lite mäktigt var det att få se Loa Falkman också. Förutom skratt var det ett par mäktiga scener med mörk musik som imponerade också.

Så många härliga scener jag skulle vilja visa! Men nackdelen med teater är ju att inget ligger ute på youtube, vet inte hur ska överleva utan att få se min Mercutio/Anton igen...

Mercutio: Morgonstånd har guld i mun!
Amma: Hur sa?
Mercutio: Åh, jag tror inte att du kan svälja vad jag har att säga.

(Lite fritt återgivet)


Kommentarer
Postat av: Jasmine

Va' kul för dig att du fick uppleva något så bra!

Kram

2011-12-08 @ 13:37:05
URL: http://rosanatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0