Kväll på krogen

Låt oss glömma det faktum att det var en evighet sedan jag skrev, ingen poäng med att slösa tid på ursäkter, jag skriver när jag har tid och lust bara.

Nå, i onsdags var jag ute på en ordentlig krogkväll för första gången. Jag har varit på puben förut och tagit en öl typ men... inte på något fest ställe direkt. Men i onsdags drog Tess, Kirre, Frida och jag ut på krogen. Tess lärde mig shota Tequila, och det värsta var att det gick ju faktiskt. Trodde jag inte kunde shota längre, det har liksom varit en total block där för min del men... Två Tequila shots gick det ner. Och efter den äckelsöta drinken på passoa som jag druckit på vägen in gick ett par öl ner väldigt lätt också. Det stämmer, jag som brukade hata öl lovprisar dem numera. Tror det är eftersom att de har en egen smak liksom, visst finns det godare och sämre drinkar, men de har alla den där smaken av alkohol... öl har inte det på samma sätt tycker jag.

Det blev i alla fall mycket dans, och toabesök typ en gång i kvarten kändes det som. Har nog aldrig dansat så mycket, eller tyckt att det var så kul i alla fall. Efter ett tag träffade vi kul folk också, någon kände tydligen någon som kände någon och sen var vi alla bästa vänner. Vet att jag pratade med två trevliga killar som var nykterister för kvällen, vilket känns lite pinsamt då jag... inte var så nykter. Men det var helt okej i alla fall, jag gjorde inte något dumt. Sen snackade jag med en annan kille som var rätt mysko, han var rätt påverkat och verkade flirta/mobba mig? Han kunde verkligen inte släppa att jag gick gymnasiet i Gimo. Träffade en jätte trevlig och i ärlighetens namn riktigt het tjej också som tyckte om min tatuering, tyckte att den liknade mig, fast jag inte hade några vingar. Någon av killarna verkade däremot inte se vad det var (vi skyller på att han säkert hade druckit för mycket).





Krogen stängde klockan tre, bussen gick hem halv fem. Skitkul. Vi hittade i alla fall ett nattöppet McDonalds där jag åt en chokladmuffin och ChickenNuggets. Klockan sex kom vi hem till Tess, hennes föräldrar hade redan gått upp. Med kläderna på la jag mig på Tessies säng och typ sov i en timme, sen var det dags för skola. Behöver jag nämna att det inte var den roligaste skoldag jag varit med om direkt?

Imorgon far jag till A och är borta större delen av lovet, så om inte A's dator lärt sig att blogga lär det dröja lika länge till innan jag skriver!

Pip på er!  :-P


Dagens citat:

Kille som kommer fram till mig på krogen:
"Snygga skor!"
Jag (som hör lite dåligt): "Har du tappat bort dina skor?"
Jag börjar leta på golvet.
Tessie: "Hon har pojkvän, men tack ändå."
Kille borta innan jag hinner sätta mig upp igen. Tess förklarar.
Tessie: "Han flirtade med dig, han hade inte ens sett dina skor."

Jag har pojkvän aka minns inte ens det här med att flirta, hur ska jag veta att prat om skor betyder flirt? Fast alla har väl hört klassikern "Snygga skosnören, ska vi hångla?".



Kommentarer
Postat av: Jasmine

Verkligen en fin bild. :D Alla lika snygga. ;)



Kram

2010-02-22 @ 12:59:22
URL: http://rosanatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0