Tänk positivt

Idag drömde jag om att all snö var borta, inte riktigt bahamas direkt, men en bit på vägen i alla fall. Fast så länge det ska vara kallt får det hemskt gärna också vara snö för min del, för det är egentligen inte snön jag stör mig på, utan kylan. Snön är riktigt fin. Jag har länge tänkt nu att jag ska lägga ut en lista med fördelar med kyla och vinter som jag tänkt lite på när jag varit ute och gått, så här kommer den.
  • Det är faktiskt otroligt vackert med all glittrande snö ibland.
  • All julbelysning och liknande skapar en riktigt mysig känsla.
  • Man har en bra ursäkt till att dricka en massa varm choklad.
  • Man har en bra ursäkt till att inte gå utanför dörren på hela dagen, om man inte känner för det.
  • Jag inbillar mig i alla fall att det är mycket färre våldtäktsmän ute om nätterna, inte ens de kan väl stå och vänta hur många timmar som helst när det är typ -20 ute? Och vill de faktiskt våldta någon måste de dra ner byxorna, alltså blir det ännu kallare. Detta får mig faktiskt att känna mig lite säkrare om kvällen.
  • Snart är det jul.
Så det kan ni alltid tänka på när ni känner för att gnälla på kylan, det finns fördelar, speciellt att det är färre våldtäktsmän. Detta förhindrar inte mig att gnälla en massa när det blir riktigt kallt, men ändå. På tal om vinter, ha en bra Lucia! Själv fick jag se ett litet luciatåg i skolan av några modiga elever som helt enkelt gick runt, sjöng lite, och bjöd på pepparkakor.


Kommentarer
Postat av: Jasmine

Positiv inställning underlättar i livet. :)

Kram

2010-12-14 @ 19:44:32
URL: http://rosanatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0