Min älskade älva

Nu är det gjort, jag är tatuerad. Även om älvan envisas med att vara kvar även idag så tror jag inte riktigt fattat att den är där för att stanna. Inte för att jag ångrar mig, absolut inte, men det behövs lite tid att ta in det.

Jag var hemskt nervös så fort jag kom in i studion, men eftersom vi fick börja med att vänta i två timmar innan det ens blev något tatuerande av så hann jag liksom lugna ner mig. Tur att Tess var där så jag hade någon att roa mig lite med. När jag väl hade fått se den underbara skissen som tatueraren gjort åt mig och verkligen bestämt mig att den där ska jag ha, var jag mest otålig, för då började jag oroa mig för hur det skulle kännas och ville bara få sätta igång.

Min tid var klockan fyra, halv sex satte vi igång. Var inte så panikslagen jag trodde jag skulle vara när nålen närmade sig... och så farligt var det inte, i alla fall inte då. Smärtan varierade väldigt mycket nämligen, ibland kändes verkligen inte som något att klaga över, medan det ibland gjorde skitont. Det kändes som... ett svidande vibrerande tryck... typ. Sista halvtimmen (det tog drygt två timmar) var inte kul alls, det blödde, och sved redan överallt...  men å andra sidan så visste jag att det snart var klart. När jag tittade mig i spegeln efteråt var jag lite som ett barn som just fått godis. Den var så otroligt fin. Gud vad jag kände mig stolt dessutom.





Nu önskar jag bara att jag kunde snabbspola tills den är läkt också... svårt att tänka mig att den verkligen kommer bli som resten av huden liksom, vad härligt... för tillfället är det tvätta två gånger om dagen samt smörja ungefär en 3-4 gånger om dagen. När jag var i skolan igår insåg jag att jag antagligen är den mest uppenbara tatuerade tjejen i skolan... visst, någon av dem kanske döljer en hel ryggtalva, men som sagt, den mest uppenbara... och jag fick en del blickar, som dock gjorde mig stolt framförallt.

Imorgon drar jag till Töreboda för helgen, ska försöka hinna julhandla och titta på New Moon i Skövde när jag är där också.

Pip på er!


Dagens citat:

Jag (som tack vare pappa måste titta på en film med norsk textning):
"Måste jag titta på det här länge till kommer jag börja skriva norska på bloggen..."

Kommentarer
Postat av: Sara

Haha det kanske vore spännande att se om någon förstod om du skrev på norska :P

2009-11-27 @ 09:14:42
URL: http://tornfagel.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Tatueringen blev grymt fin! :D

Du var väldigt duktig. :)



Hoppas du får en trevlig helg i Töreboda!

2009-11-27 @ 11:21:05
URL: http://rosanatt.blogg.se/
Postat av: Saint Jimmy

Åh, gud va fin den var! Jag gillade särskillt vingarna, de ser ut som blad=)

2009-11-28 @ 11:49:34
URL: http://saintxjimmy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0