En riktig överlevare

Jag är lite stolt över mig själv faktiskt. Idag visade det sig att jag har riktiga överlevar instinkter, vem hade trott det säg?

Det hände imorse när jag skulle ta på mig mitt favorit armband, samtidigt som jag fick se att katten Birdie satt på toalettringen och ingen hade stängt locket. Eftersom Birdie är... ja, som hon är, tyckte jag det var bäst att flytta på henne och stänga locket innan hon ramlade ner. Men vad tror ni istället händer? Jag tappar armbandet i toalettstolen. Under en sekund hinner jag se hur det sjunker, men sen tvekar jag inte ens utan sticker ner handen i toaletten och fiskar upp det. Jag är så stolt över mig själv, en annan kanske skulle ha tvekat inför synen av toalett vattnet, vilket kanske skulle ha betytt döden ute i vildmarken! En riktig överlevare, det är jag det. Dock så tvättade jag både armband och hand ganska febrilt sedan, så ni KAN ta mig i handen.

Förutom detta har det varit mycket på sistone, skolan, 50-års fest i lördags (där även jag firades). Dessutom fyller jag år på torsdag och åker till Island på fredag.

Då är det tur att man har en Kalender, som jag. Dessutom är det kul att sitta och rita hjärtan i den. Visste ni att det är 37 dagar kvar tills jag ska ha läst ut "Brott och straff"? Eller att det är 17 dagar var tills jag träffar A nästa gång? Sådana bra saker skriver jag upp i MIN Kalender.

Pip på er! :-)


Dagens citat:

Jag (står vid kartan och ska visa några ettor vart det egentligen är jag ska åka på fredag):
"Så flyger vi från Stockholm, ääända upp till Island."
Jenny: "Det där är inte Island."
Jag (upptäcker att jag pekat på en Ö tillhörande nordpolen): "Inte?"
Jenny: "Du kanske borde följa med ettorna till Geografin."
Etta: "Snarare gå om grundskolan."

Jag hade faktiskt MVG i Geografi, faktiskt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0