Skidsemester

Åh, må hända att det är långt kvar, men detta skulle kunna vara ett litet upplyft i alla fall, skidsemester!

Det är alltid jag som planerar familjens skidsemester, vilket har en hel del fördelar faktiskt, och är värt arbetet. Eftersom det aldrig blev någon riktig skidsemester förra året så har jag istället blivit lovad en i år, och jag vill till Idre fjäll. Tänk er bara det, en hel dag i backen med slalomåkning och gnistrande snö, varmchokad i värmestugan och lifter från vilka man kan se hela fjället. Sen komma hem till en mysig liten fjällstuga där man kryper ner under en filt med varm choklad (ja, man får dricka varm choklad två gånger om dagen om man är på skidsemester).

Sen kommer såklart det där med att pjäxorna inte sitter rätt, man får skoskav, träningsverk i hela kroppen, det är kallt och man ramlar och får snö innanför tröjan, lilla syster blir ÄNNU gnälligare, och ja... men sånt glömmer man fort, och i ärlighetens namn är det sådant som hör till.

Jag minns ett år när vi kom fram och alla pustande sjönk ner i soffan. Då inser mamma som fått göra allt arbete med att packa, göra ordning mat och liknande att ingen packade in HENNES väska, oj vad arg hon var....

Pip på er! :-)

Dagens citat:

Anders: "Det är lite jobbigt att spela warhammer och prata i telefon samtidigt... och så klagar telefonen över att den har dåligt batteri och att jag måste hela den! ...Eller jag menar ladda såklart..."

Kommentarer
Postat av: Frida

Då är man spelskadad. ^^

2008-11-19 @ 17:39:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0