Moulin Rouge

Nu när det är julhysteri tänkte jag att jag skulle krypa ner i soffan under ett täcke med Moulin Rouge.

Men nu i efterhand tror jag inte att det var den bästa sysselsättningen för en ensam och kär pipleksak som får i sig lite extra hormoner för tillfället. Jag som var säker på att jag slutat snyfta till den vid det här laget, fel hade jag. Snyftandet utvecklades till hyperventilering och strömmande tårar... Det är något speciellt med den filmer alltså.

Vad spelar det för roll att kärleken lever vidare om man måste leva vidare ensam med den....? Det är så orättvist.... Men filmen är fortfarande helt jävla underbar. Jo, jag kan svära, men bara vid extremtillfällen. Har ni inte redan sett den så ska ni veta att den är med på min "obligatoriska filmer" lista som alla måste se.

Det fick mig dock att tänka, och nu har jag gjort en lista på några av mina favoritpar genom tiderna!

  • Christian och Satine
  • Chuck och Blair
  • Johnny och Baby
  • Edward och Bella
  • Lan och Nynaeve
  • Stanton och Serena
  • Cole och Phoebe
  • Roiben och Kaye

Först tänkte jag säga att man är obildad om man inte kände till alla... men sen gick det lite överstyr och jag tog upp karraktärer från gamla böcker som inte ens jag kan inbilla mig att folk känner till... Ett par fattas dock, det där med en riktig badboy och en tjej från den goda sidan som helt enkelt inte kan motstå hans mörka charm... Cole och Phoebe är riktigt nära, likaså Stanton och Serena, men det perfekta paret har jag kanske ändå inte hittat riktigt än...

Inte konstigt att jag tycker kärlek är svårt när jag tycker att det perfekta paret är dom som är menade att förgöra varandra, varken historien Cole och Phoebe eller Stanton och Serena slutar lyckligt kan jag ju säga...

Dagens citat:

Cole: "Don't you think you're being a little paranoid?"
Phoebe: "With my demon ex-husband from hell?"

Kommentarer
Postat av: Eli

Asså Sanna... du är ju för sööt^^

2008-12-02 @ 19:45:00
Postat av: Josse

Fan, Sanna. Du är för jävla blödig och romantisk. Check out mina favoriter (för jag har ont i huvudet och kan därför inte sova och kan inte heller göra något vettgt. inte för att det var en bra idé eller så!)

2008-12-02 @ 22:05:00
URL: http://theinc.blogg.se/
Postat av: Sara

Chuck och Blair är ett härligt par;)

2008-12-04 @ 23:05:42
URL: http://poisoneed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0